Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Är du en driven och empatisk person med erfarenhet av att arbeta med barn och familjer? Vill du vara med och skapa positiva förändringar i människors liv? Vi söker nu en engagerad Familjekoordinator till vårt team!
ARBETSUPPGIFTER
Som Familjekoordinator kommer du att ha en nyckelroll i att stötta familjer i deras vardag. Du kommer att samordna insatser, arbeta nära familjemedlemmar och andra aktörer, och tillsammans med våra medarbetare skapa långsiktiga lösningar som stärker familjerna och deras förmåga att hantera sin vardag.
Arbetsuppgifter:
• Samordna stödinsatser för familjer och säkerställa att de får den hjälp de behöver.
• Vara kontaktperson för familjer och hjälpa dem navigera i vård- och omsorgssystemet.
• Samarbete med olika aktörer, exempelvis socialtjänst, skolor, sjukvård och andra organisationer.
• Genomföra familjesamtal och andra typer av stödinsatser.
• Utforma och följa upp individuella planer för varje familj utifrån deras behov. Dokumentera och rapportera i enlighet med gällande rutiner.
KVALIFIKATIONER
• Relevant utbildning inom socialt arbete, beteendevetenskap, eller liknande.
• Erfarenhet av att arbeta med barn och familjer, gärna i en koordinerande eller stödjande roll.
• Kunskap om vård- och omsorgssystemet samt socialtjänstens arbete.
• Du arbetar enligt en tydlig process. Organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
• Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är empatisk, lyhörd och lösningsorienterad. Du har en stark drivkraft att hjälpa andra, är flexibel och trivs med att arbeta i en roll där ingen dag är den andra lik.
Vi erbjuder
• En meningsfull roll där du har möjlighet att göra verklig skillnad för familjer och barn.
• En dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor.
• Möjligheter till vidareutbildning och utveckling inom området.
ÖVRIGT
Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill bli en del av vårt team!
Datum för intervjuer är 9:e och 12:e december.
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.