OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.
Socialnämndens övergripande verksamhetsidé utgår från att: "Alla personer skall ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina individuella förutsättningar".
Socialförvaltningens uppdrag är att möta människors skiftande behov av stödinsatser som krävs för att den enskilde ska klara sin vardag. Förvaltningen ger service och ansvarar för myndighetsutövning rörande barn- och unga, funktionshindrade och äldre.
Arbetet gällande Familjerätt ligger organiserat tillsammans med resurserna för barnavården i Individ och Familjeenheten. Enheten arbetar även med missbruk, våld i nära relation och hedersproblematik. Sammanlagt är det en handläggargrupp på 10 handläggare där det är 1,5 tjänster som täcker det familjerättsliga området
ARBETSUPPGIFTER
Detta är en varierande och utmanande tjänst. Tjänsten innehåller flera delar och utgår från flera olika lagstiftningar. Du kommer utreda frågor om vårdnad, boende och umgänge, göra adoptionsutredningar, leda samarbetssamtal, utreda faderskap samt utreda och ha kontakt med de familjehem kommunen själv rekryterar.
KVALIFIKATIONER
Socionom eller annan utbildning som kan prövas likvärdig. Erfarenhet av socialtjänst och familjerätt är önskvärd.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!