OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter.
Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer!
Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss!
Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde.
Individ- och familjeomsorgen består bland annat av team inom vuxen, barn- ungdom- och familj, försörjningsstöd, bistånd, familjehem, kommunpsykiatri.
Hos oss får du vara del av ett team med skickliga, engagerade och stolta kollegor där alla får vara med att bidra till målet och aktivt dela och utveckla kunskap tillsammans. Vi ser tillsammans till att vi har en jämn och bra fördelning av våra arbetsuppgifter och att vår arbetsmiljö är bra, för här arbetar vi mot gemensamma mål.
Du kommer att ha ett utmanande och givande jobb där du får göra skillnad i människors vardag.
Förmånen med att arbeta inom Individ- och familjeomsorgen är att du hos oss får individuell kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till gratis parkeringsplats, närhet till tåg- och busstation som finns ett stenkast från socialkontoret och självklart fantastiska kollegor.
Arbetsuppgifter
Som familjerättssekreterare ansvarar du för att genomföra utredningar och upplysningar på begäran av tingsrätten i frågan om vårdnad-, boende och umgänge.
Du kommer även att handlägga medgivandeutredningar i samband med adoption, avtal, samarbetssamtal, fader- och föräldraskap samt andra ärenden inom det familjerättsliga området.
Som familjehemssekreterare kommer du att ha ett samarbete med familjehemssekreteraren och därmed stötta upp och vara medhandläggare vid behov.
Arbetet är flexibelt men med korta beslutsvägar i den lilla kommunen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning och gärna några års erfarenhet av yrket.
Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Du har ett intresse för utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet och du arbetar både självständigt och strukturerar genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl.
Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav då det inom myndighet ingår bilkörning.
Villkor
Anställningsform: Tills vidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.