OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av ett krävande och ansvarsfullt arbete med barn? Socialtjänsten har ett stort ansvar för att ge barn som behöver vårdas av andra än sina föräldrar bästa tänkbara förhållanden. En förutsättning för detta är en väl fungerande familjehemsvård. I en tid då det blir allt svårare att finna familjer som är beredda att på kort och lång sikt ta ansvar för uppgiften som familjehem ställs allt större krav på socialtjänsten. Som familjehemssekreterare i Skövde socialförvaltning har du ett helhetsansvar för familjehemsvården och därmed goda möjligheter att utveckla verksamheten tillsammans med din arbetsgrupp. Arbetsuppgifter Socialförvaltningen har fyra familjehemssekreterare som ansvarar för rekrytering, utredning och utbildning av familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Familjehemssekreterarna ansvarar dessutom för de barn som vårdas i familjehem. Detta sker genom stöd till familjehemmen och de barn och unga som vårdas i familjehem. Två av socialförvaltningens familjehemssekretare är knutna till barn- och familjeavdelningen och två till ungdomsavdelningen. Familjehemssekreterarna samarbetar inom socialförvaltningen när det gäller metodutveckling, rekrytering, utredning och utbildning av uppdragstagare. Kvalifikationer Socionomutbildning. Erfarenhet av socialt arbete med barn och då helst från kommunal socialtjänst.