OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Som ett led i Partille kommuns strävan att vara en attraktiv arbetsgivare pågår ett viktigt förändringsarbete. Detta förändringsarbete innebär att du som anställd i Partille kommun under 2017 och framåt kommer ha rätt att utöver den utannonserade tjänstens sysselsättningsgrad själv välja annan sysselsättningsgrad. Heltid skall vara en rättighet, deltid en möjlighet
ARBETSUPPGIFTER
På Trafikenheten hanteras frågor som rör framkomlighet, säkerhet och tillgänglighet. Arbetsuppgifterna på enheten är varierande och innefattar såväl driftplanering, gatubelysning, trafiksäkerhet och parkering som kollektivtrafik och färdtjänst.
Trafikenheten är en del av samhällsbyggnadskontorets tekniska avdelning och vi jobbar i nära kontakt med övriga medarbetare på förvaltningen. Du ingår i en grupp av 7 medarbetare och kommer att arbeta särskilt nära en ytterligare färdtjänsthandläggare.
I tjänsten som färdtjänsthandläggare ingår följande arbetsuppgifter:
- Handlägga inkomna ansökningar gällande färdtjänst och riksfärdtjänst. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut.
- Handlägga inkomna ärenden gällande parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut med mycket kontakter med de sökande och närstående.
- Kontakt med allmänheten samt med andra berörda verksamheter inom kommunen, sjukvården m.m.
- Ingå i nätverk för handläggare inom ämnesområdet.
- Visst utredningsarbete inom verksamhetsområdet.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har Socionomexamen eller annan relevant akademisk utbildning, eller annan bakgrund som kan prövas likvärdigt.
Du ska också:
- Ha förmåga att ta ansvar och självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut
- Ha god förståelse för rollen som myndighetsperson samtidigt som du behöver vara serviceinriktad och tillmötesgående
- Ha god samarbetsförmåga både internt i organisationen och utanför
- Vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt
- Kontinuerligt delta i och driva utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet
- Ha god datorvana
Erfarenhet av myndighetsutövning och av att jobba i en politiskt styrd organisation, samt kunskap om olika fysiska och psykiska funktionshinder, är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Berkling
031-7921120
Fackliga representanter nås genom kommunen vx.
031-7921100
Åsa Berkling
Fackliga representanter nås genom kommunen vx.
031-7921000
Chef Anna Holstmark
031-7929951
fackförening Kommunal
Partille växel 0317921000
Kommunchef Robert Wedberg
031-7921007
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
031-7921000
Rekryterare Åsa Berkling
031-7921020
Förvaltningschef, Kultur- och fritidsförvaltningen Kristina Svensson