OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vuxenförvaltningen har under vuxennämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionshinder. Verksamheten omfattar ca 2600 medarbetare. Vi genomför nu en förändring av förvaltningens organisation som innebär att den indelas i en uppdrags- respektive utförardel samt tre stabsenheter ekonomi, personal och strategi och planering. Uppdragsfunktionens huvuduppgift är att "utifrån befolkningens behov, gällande lagstiftning, kommunfullmäktiges och vuxennämndens mål och prioriteringar samt utifrån givna resursramar säkerställa att vård och sociala tjänster av god kvalitet tillhandahålls till äldre och personer med funktionshinder" I uppdragsfunktionen ingår området myndighet. Område myndighet ansvarar för handläggning av ärenden som avser beslut enligt Färdtjänstlagen, Riksfärdtjänst, parkeringstillstånd samt bistånd enligt SoL, insatser enligt LSS och bostadsanpassningsbridrag. ARBETSUPPGIFTER Handläggning av ärenden enligt färdtjänstlagen, Vägverkets föreskrifter om parkeringstillstånd samt lagen om riksfärdtjänst Samarbete med beställningscentraler och transportörer som utför våra uppdrag. Bedömning och administration av resor till daglig verksamhet. Med utgångspunkt från den enskildes behov kunna informera om andra stödinsatser och om förvaltningens verksamhet. KVALIFIKATIONER Socionomexamen, högskoleutbildning på sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Dokumentationserfarenhet, datavana och körkort erfordras. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Kunskap om äldre- och handikappfrågor är meriterande liksom språkkunskaper utöver svenska och engelska.