OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!
Socialförvaltningen och det kommunala omsorgsbolaget, Höganäs Omsorg AB, befinner sig i en utvecklings- och uppbyggnadsfas. Det innebär att den som får tjänsten erbjuds en spännande arbetsplats som fortlöpande förändras och anpassas utifrån medborgarnas och verksamheternas behov.
Befattningen som färdtjänsthandläggare finns inom socialförvaltningens avdelning för vård och omsorg. Här arbetar även biståndshandläggare, demenssamordnare och äldreinformatör/anhörigstödjare.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet är självständigt och du kommer att ansvara för att:
- Utreda behov, bedöma och fatta beslut om färdtjänst/riksfärdtjänst enligt gällande lagstiftning
- Ge stöd och hjälp åt medborgarna i frågor om färdtjänst och riksfärdtjänst
Ständigt hålla dig uppdaterad inom området och vara uppmärksam på förändringar kring riktlinjer och lagstiftningar.
Medverka i utveckling av verksamheten
På enheten hjälper och stöttar vi varandra och därför kan andra administrativa arbetsuppgifter förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en högskoleutbildning såsom socionom eller annan högskoleutbildning som vi bedömer som likvärdig.
Du har aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning och/eller utredning inom offentlig sektor. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van vid att bedöma och dra slutsatser utifrån olika underlag så som läkarintyg och andra underlag.
Du har god datorvana och erfarenhet av arbete inom olika ärendehanteringssystem.
Du är självgående och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Meriterande är erfarenhet från färdtjänsthandläggning. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med insatser för personer med funktionsnedsättning och har goda kunskaper inom området.
Vi förutsätter att du har körkort, då resor inom kommunen förekommer.
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Marie Wikander
042-33 77 36
Sara Jönsson
042-33 72 18 mellan 22/7 och 12/8
Ann-Christin Göransson
Din fackliga kontakt
042-33 71 00
Enhetschef Lotta Johansson
042-33 71 65
Psykiatrisamordnare Monika Paulsson
042-33 77 14
Enhetschef Dorte Svensson
042-33 74 60
SSR, via kommunens växel Ulrika Carlsson
042-33 71 00
Vision, via kommunens växel Carina Höjing
042-33 71 00
Avdelningschef Arne Nilsson
042-33 71 00