Färdtjänsthandläggare med teamledaruppgifter

Färdtjänsthandläggare med teamledaruppgifter

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av avdelningarna Fastighet, Gata, park och trafik, Serviceutveckling, Plan och exploatering, Måltidsservice, Vatten och avlopp samt Stab. På förvaltningen jobbar ungefär 300 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har gemensamma aktiviteter, friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid som skapar en god stämning på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för Enköpingsborna.

Serviceutvecklingsavdelningen består av en avdelningschef och du kommer ha en kollega som också är färdtjänsthandläggare som du samarbetar dagligen med. Det finns även ytterligare kollegor på avdelningen som är inriktade på Verksamhetsutveckling Digitalisering.



ARBETSUPPGIFTER
Som teamledare kommer du ha hand om handläggning av samhällsbetalda resor. Du blir en av två personer som arbetar med handläggning av samhällsbetalda resor. I denna tjänst bedömer och beslutar du om ansökningar för bland annat färdtjänst och handikapparkering. Du har mycket kontakt med sökanden och kunder för att svara på frågor och hantera överklaganden. Jobbet är varierande och självständigt. Här får du dessutom en erfaren kollega och löpande kompetensutveckling inom området.
Ditt arbete kommer vara varierat och du kommer arbeta självständigt på en modern arbetsplats. Här kommer du kunna förändra arbetssätt, utveckla kundkontakt och ha löpande kompetensutveckling inom området.
Det är viktigt att du har samhällsekonomiskt intresse. Du kommer även ha hand om fakturahantering, vara insatt i ekonomin, göra statistik och ha fokus på digitalisering.




KVALIFIKATIONER
För att vara rätt person för denna tjänst behöver du ha en akademisk utbildning som socionom, beteendevetare eller liknande. Du måste även ha minst tre års arbetslivserfarenhet i yrken där du jobbat med människor och haft en del administrativa uppgifter. I denna tjänst ställer vi dessutom krav på att du har viss medicinsk kunskap för att kunna bedöma medicinska utlåtanden. Detta är ett arbete som också kräver god svenska i tal och skrift.
För oss är det självklart viktigt att vi trivs med varandra och att du blir rätt person på rätt plats.
I detta jobb behöver du även vara serviceinriktad samt kunna lämna jobbtankar kvar när du går hem.

Du kommer i den här rollen vara tvungen att ta de beslut som krävs utifrån aktuellt lagrum samt att du har en god kommunikationsförmåga. Tjänsten kräver att du har ett bra bemötande, för att kunna informera fattade beslut.
Du är trygg i din yrkesroll men vet också när du behöver be om hjälp av dina kollegor.
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete. Vi ser även positivt på om du kan fler språk än svenska.


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

Kungsgatan 42
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024