OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Samhällsbetalda resor tillhör från årsskiftet den nybildade trafikenheten på samhällsbyggnadsförvaltningen. Gruppen ansvarar för handläggning av färdtjänst, riksfärdtjänst, turbunden kommunal färdtjänst, parkeringstillstånd för rörelsehindrade samt skolskjuts. Inom trafikenheten finns även trafikplanerare och trafikingenjörer.
Vi söker nu en vikarie för vår färdtjänsthandläggare.
Ditt nya jobb
Som färdtjänsthandläggare arbetar du med att utreda behov av färdtjänst utifrån inkomna läkarintyg i enlighet med färdtjänstlagen och SLL:s riktlinjer för färdtjänst. Kommunens utredning sänds till Färdtjänsten på SLL för beslut.
Du informerar om färdtjänst till medborgare, anhöriga och personal inom vård och omsorg. I arbetet ingår fakturahandläggning och administrativt stöd till enheten.
I arbetet ingår även att utfärda parkeringstillstånd för rörelsehindrade.
Din profil
Vi söker dig som är socionom, har högskoleutbildning från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning omfattande funktionshindrade samt projektarbete är meriterande.
Goda datorkunskaper förutsätts. Vi arbetar bland annat i Procapita (ska övergå till Lifecare) och Färdtjänstens Webb.
Du är serviceinriktad, har integritet och förmåga att skapa förtroende. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl på svenska både muntligen och skriftligen. Vidare har du en god samarbetsförmåga och vill bidra till en god teamanda i arbetsgruppen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
50 %
Anställningsform
Vikariat 1 februari - 30 juni 2021
Tillträde
1 februari 2021 eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2020-12-18
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17