OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknos är en global färgproducent med verksamhet i över 20 länder i Europa, Asien och USA. Teknos är en av de ledande leverantörerna av industriella ytbehandlingar med en stark position inom detaljhandel för konsument- och målerifärger. Teknos grundades 1948 och är ett av Finlands största familjeägda företag. I Sverige finns Teknos representerade i Tranemo och i Vedevåg. Dessutom har företaget åtta butiker runt om kring i Sverige. Totalt har Teknos i Sverige cirka 100 anställda och omsätter cirka 600 miljoner kronor. Företagets huvudkontor är placerat i Tranemo.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ha daglig kontakt med våra kunder och leverantörer, ta emot beställningar både via telefon och via digitala kanaler, svara på frågor och hantera reklamationer. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga medarbetare inom försäljning, inköp och logistik för att säkerställa hög kundnöjdhet.
Arbetsuppgifter
Att aktivt medverka till att kundtjänstfunktionen och dess rutiner, instruktioner och arbetssätt ständigt förbättras
Säkerställa att kunddata och säljrelaterad order och artikeldata i affärssystemet är uppdaterat i enlighet med gällande avtal
Erbjuda våra interna och externa kunder en förstklassig och konsultativ försäljning och kundservice som resulterar i en utomordentligt bra kundupplevelse
Försäljning och kundservice inom alla Teknos produkter och produktområden
Ordermottagning och registrering av kunds order samt uppföljning av kunds order till varan är bekräftad, levererad och fakturerad i enlighet med avtal
Mottaga och hantera kundreklamationer kopplade till exempelvis produktkvalitet, leveransavvikelser och felaktiga priser mm
Vara aktiv i att utveckla samarbetet med våra kunder för att skapa en kostnadseffektiv och processtabil order- till leveransprocess
Vara Teknos kunder behjälpliga i problemlösning och i att vägleda kunderna rätt inom Teknos för att de skall hitta rätt kontaktpunkt vid olika typer av frågeställningar
Att göra inköp av varor för att tillgodose ett specifikt kundbehov där varan ej är lagerförd av Teknos
Att vara delaktiga i att Teknos kundtjänstrelaterade mål uppnås, exempelvis lagernivåer, leveransprecision
Du har en vilja att jobba med kundservice och försäljning. Du behöver också ha en mycket god kommunikationsförmåga på svenska och på engelska i både tal och skrift.
God datorvana och gärna erfarenhet av att arbeta i affärssystem kommer hjälpa dig i det dagliga arbetet.
Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och trivs med att ha många kontakter och varierande arbetsuppgifter.
Vi erbjuder en spännande och utmanande tjänst på ett innovativt företag med en positiv och dynamisk arbetsmiljö.