OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi gör det enklare att må bra!
Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja. Vi har ett stort förtroende bland kunderna som också utsett oss till Sveriges mest hållbara varumärke. Nu satsar vi för att fortsätta utvecklas på den växande hälsomarknaden genom att investera i vårt apoteksnät, utveckla vårt stöd för människors läkemedelsbehandling och bredda vårt sortiment. Vi letar därför fler medarbetare som vill vara med på den spännande resan. Välkommen till Apoteket!
Efter succén på vår farmaceutiska rådgivningskampanj, så söker vi nu fler farmaceuter till vår kundservice i Kalmar
Vi söker en farmaceutisk rådgivare till Apoteket Kundservice i Kalmar som brinner för att arbeta med orderberedning, rådgivning och försäljning och vill ge våra kunder den bästa servicen till våra webb- och telefonikunder. Inom Apoteket Kundservice i Kalmar arbetar ca.100 medarbetare fördelade på fem team med olika arbetsuppgifter varav två av teamen är farmaceutteam. Arbetstiderna kan variera måndag-fredag mellan kl.7-17 samt kvällar, helger vid vår farmaceutiska rådgivningschat.
Befattningen omfattar heltid och gäller tillsvidare. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Teamet som består av farmaceuter och som du kommer att vara en del av arbetar inom följande ansvarsområden:
- Läkemedelsexpedition ur ordinationsregister
- Farmaceutisk rådgivning via chat
- Genomföra läkemedelsrådgivning i samband med distanshandel till Webb, telefoni
- Genomföra egenvårdsrådgivning till webb-, telefonikunder som handlar på distans
- Kompletterande försäljning i samband med recept expedition
- Nationell licenshantering
- Orderberedande verksamhet
Kompetenskrav
Du är legitimerad receptarie med goda farmaceutiska kunskaper. Du är driven och självgående samt har förmåga att tänka långsiktigt. Genom att förstå kundens behov, förväntningar och upplevelse inspireras du och teamet att överträffa kundens förväntningar.
Personliga egenskaper
Som person är du engagerad och kundinriktad, kan arbeta självständigt, gillar utmaningar och är positiv till förändringar. Du har god förmåga att kommunicera och samarbeta med såväl kunder som kollegor och ser dig som en viktig del av Apoteket AB. Du har ett stort intresse av hälsa, både din egen och andras.
Du är en lagspelare med positiv grundsyn, ser möjligheter, tar initiativ och gillar att arbeta mot tydliga mål .
Via vår egen utbildningsenhet får du tillgång till ett omfattande utbildningsprogram med bland annat ett hundratal e-utbildningar och olika nätverksträffar. Som medarbetare i Apoteket får du ett årligt friskvårdsbidrag, tillgång till en lång rad rabatter och andra förmåner. Självklart har du tjänstepension och sjukförsäkring samt föräldralön utöver den från Försäkringskassan.
Kontaktperson:
Ytterligare information om befattningen lämnas av chef för Kundservice Mats Juväng, telefon 070 297 79 84.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 31 mars 2017 och tillträde till befattningen sker enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Vi på Apoteket vill bidra till ett liv i hälsa för alla våra kunder. Med djup kunskap om läkemedel och hälsa erbjuder vi ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården. Vi ägs av svenska folket och kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944