Arbetsbeskrivning
Vi gör nu en ny satsning på Kronans Apotek kundservice där vi ger fler möjligheten att jobba med kundservice och stärka kundupplevelsen! I den här rollen får du möjligheten att kombinera kundservice och apoteksarbete – där du spenderar 50% av din tid i vårt härliga kundserviceteam och 50% på ett av våra apotek. Vill du, tillsammans med oss, utforma den bästa kundservicen inom apoteksbranschen i Sverige? Då ska du läsa mer 🌟
Din roll Vår kundservice kommer bestå av farmaceutkollegor placerade på våra apotek runt om i landet, som ger rådgivning och svarar på kundserviceärenden om recept och annat som rör kundens läkemedel både direkt i drift på apotek och genom vår kundservice. Hos oss blir du den viktiga länken mellan våra kunder, vår e-handel och våra 500 apotek, redo att guida och stötta i varje unikt kundmöte. Du kommer att ha ett hemapotek att arbeta på, både när du är i drift och i kundservice. Att växla mellan dessa två roller ger dig en inspirerande variation i arbetet och möjligheten att göra verklig skillnad där du behövs som mest. Gemensamma nämnare för rollerna är att du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. Men vad innebär det egentligen att jobba 50% inom vår kundservice?
Första kontakt och hantera heltäckande kundserviceärenden
- Hantering av receptrelaterade frågor: du kommer hjälpa kunder med bokning av recept på både lokala apotek och via e-handel.
- Omsorgsförsäljning: lyssna in kundens behov, snabbt identifiera nya trender och efterfrågan och förbättra erbjudandet.
- Jobba mot gemensamt uppsatta KPI:er: såsom NKI, NPS, AHT och ACW.
- Allmänna RX-relaterade frågor: inkluderar dialog med våra apotek eller vår E-handel.
Men vad innebär det egentligen att jobba 50% på ett av våra apotek?
Rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter: du kommer att hjälpa kunder i både egenvården och på recept.
- Omsorgsförsäljning: lyssna in kundens både synliga och dolda behov via behovsanalys
- Jobba mot gemensamt uppsatta KPI:er: såsom NKI, NPS, egenvårdsförpackning/kund, EMV med mera.
- Allmänna apoteksrelaterade arbetsuppgifter: Lagerhållning, kampanjarbete, revidering, hållbarhet med mera.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. I dagsläget har vi möjlighet att välkomna nya kollegor till vår kundservice på följande orter: Boden, Härnösand, Nora, Vaxholm, Visby, Tranås, Holmsund, Götene, Säter, Ljusdal, Östersund, Skutskär, Örebro och Åkersberga. Vill du jobba någon annanstans i landet? - Skicka i din ansökan ändå så vi kan komma i kontakt med varandra och prata vidare om möjligheterna. Närmst ledare är en av våra fem Team Manager och du kommer att tillhöra vår kundserviceorganisation.
I denna roll, med många kontaktytor inom hela företaget och hantering av ett stort inflöde av ärenden i olika plattformar, tror vi att du både besitter en god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift och är trygg att arbeta i olika system. Då vi har många kunder som söker sig till både vår kundservice och våra apotek behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och tycka om att jobba i en miljö där det händer mycket samt vara bekväm att parera två olika roller. Du är ansvarstagande och trivs med att jobba självständigt, men även tillsammans med kollegor.
För att vara aktuell för rollen behöver du vara legitimerad farmaceut samt har arbetat minst två år på apotek. Meriterande om du tidigare har arbetat i en roll inom kundservice.
Ansökan Skicka in ditt CV eller LinkedIn-profil! Vi tar enbart emot ansökningar genom denna annons. I ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor som hjälper oss att lära känna dig bättre och som blir en viktig del av din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor eller funderingen, vänligen kika efter kontaktperson längst ner i annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila Stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.
Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!
Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!
Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Svensson, Apotekschef
0702851984
Nora Molazehi, Apotekschef
0701981666