Farmaceutisk utredare till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla beslutsstödsystemet Elektroniskt Expertstöd (EES)? Just nu söker E-hälsomyndigheten en EES-specialist till avdelningen för E-hälsotjänster. Avdelningen ansvarar bland annat för förvaltningen av de register och it-system som är en förutsättning för förskrivning och expediering av läkemedel, rapportering av försäljningstransaktioner samt nationell läkemedelsstatistik. Vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla beslutsstödsystemet EES. EES används på apotek som ett stöd för farmaceuter vid den farmakologiska kontrollen av receptexpeditioner. I rollen som EES-specialist kommer du att arbeta som farmaceutisk utredare med inriktning på kliniskt innehåll.

Vi är ett team med ansvar för alla delar i denna produkt, allt ifrån kvalitetssäkring av kliniskt innehåll till teknisk funktionalitet som utgör förutsättningen för ett fungerande beslutsstöd. Där ingår även arbetsuppgifter som att skapa utbildningsmaterial och samarbete med våra användare apoteksaktörerna, övriga beslutsstöd inom hälso- och sjukvård samt andra externa kontakter. Vi söker dig som ska kunna arbeta med alla delar men ha ett fokus på farmakologiskt kvalitetsarbete.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten

Rollen som EES-specialist innebär att förvalta och kvalitetssäkra det kliniskt farmakologiska innehållet i EES. Detta görs bland annat genom kontakt med läkare i kliniska expertgrupper. Du kommer även att arbeta med att hålla det farmakologiska innehållet i EES uppdaterat utifrån nya läkemedel och riktlinjer. Vidare kommer du att utreda och besvara interna och externa ärenden kring kliniska frågeställningar kopplade till beslutsstödet. I rollen ingår också att omvärldsbevaka farmakologiska frågor som rör det kliniska innehållet i beslutsstödet och föreslå förändringar.

Vi söker dig som har:


• Apotekarlegitimation eller farmacie kandidatexamen
• Magisterprogram i klinisk farmaci eller erfarenhet av arbete inom klinisk farmaci
• Minst 3 års erfarenhet av arbete som farmaceut inom hälso- och sjukvård eller apotek, som krävt mycket goda kunskaper om regelverket inom det farmaceutiska området
• Arbetat med kvalitetsarbete inom läkemedelsområdet i minst 2 år
• God kunskap av arbete med farmakologiska frågor utifrån ett användarperspektiv
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Som person är du väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du arbetar bra med komplexa frågor, analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar. Du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt.

Meriterande för tjänsten är:


• Erfarenhet av arbete med beslutsstöd inom hälso- och sjukvård
• Erfarenhet av arbete på myndighet

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi

Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Hos oss får du friskvårdsbidrag och vi tillämpar förtroendearbetstid och eftersträvar en god balans mellan arbete och fritid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och möjligheten till att arbeta delvis på distans finns. Anställningen är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Kalmar eller Stockholm.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Är du intresserad?

Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef, Jessica Petersson, enhetschef på Grunddata, tel 010-458 63 53, HR-specialist Sofia Gustafsson, tel 010-106 08 68, Fabian Göransson, Saco, tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90. Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 24 april 2022! 

 

Om E-hälsomyndigheten

eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se.

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


QA Manager

14 november 2024

14 november 2024