OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten Kunskaps- och Beslutsstöd ingår i avdelningen e-Hälsotjänster och ansvarar för beslutsstödet Farmakologisk analys (EES) samt insamling av försäljningsdata av läkemedel. Vi söker nu två farmaceuter med placeringsort Kalmar som skall arbeta med beslutsstödsprodukten Farmakologisk analys. Vi arbetar produktorienterat och du kommer att arbeta i nära sammarbete med flera andra professioner inom e-Hälsomyndigheten, såsom utvecklare och testare för att skapa ett bra beslutsstöd för våra kunder.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kvalitetssäkra informationsinnehåll i beslutsstödet Farmakologisk analys
• Delta i förvaltningsarbetet av produkten Farmakologisk analys
• Delta i förändringsarbete av produkten farmakologisk analys, eventuellt genom framtagande av kravställning, riskbedömningar, lag uppfyllnad m.m.
• Handläggning av ärenden med begäran om utlämnande av allmänna handlingar
Vi söker dig som har:
• Receptarie- eller apotekarlegitimation.
• Minst 3 års erfarenhet från arbete som farmaceut inom hälso- och sjukvård eller apotek, med mycket goda kunskaper om regelverket inom det farmaceutiska området
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift.
• Intresse av att verka i gränsytan mellan farmaci, juridik och teknik
• Datorvana och goda kunskaper i officepaketet
• God samarbetsförmåga och är prestigelös
• Lugn, noggrann, strukturerad och analytisk inställning till problemlösning
Meriterande är:
• Erfarenhet av att arbetat med beslutsstöd inom hälso- och sjukvård
• Erfarenhet av att ha deltagit i systemutvecklingsarbete ur ett verksamhetsperspektiv under de senaste 3 åren
• Erfarenhet av myndighetsarbete
• Goda kunskaper i farmakologi
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Information om tjänsten
Dessa anställningar är tillsvidare och på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Från och med första maj 2018 kommer delar av eHälsomyndighetens verksamhet ha sin bas i Kalmar. Placering för anställningen är Kalmar. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kan resor och boende i Stockholm under en längre överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.
Frågor om tjänsten besvaras av Malin Amnefelt, Enhetschef kunskaps- och beslutsstöd, tel 010-458 62 80; Johan Waak, HR-specialist, tel 010-458 63 71; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 7 oktober 2016.
Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten bildades den 1 januari 2014 och skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.
Vi tror på en framtid där hälso- och sjukvården samt omsorgen fullt ut använder möjligheterna med ny teknik. En framtid där yrkesverksamma inom hälsa, vård och omsorg har tillgång till rätt information i rätt tid och där tjänster och verktyg gör arbetet enklare. Vi tror också på en framtid där individen blir mer delaktig i sin hälsa och vård tack vare ny teknik. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
eHälsomyndigheten har av Karriärföretagen utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44