OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Vi söker ett antal farmaceutiska utredare till avdelningen för E-hälsotjänster.
E-hälsotjänster ansvarar för förvaltning av stödregister enligt lagen om receptregister och förvaltar även register på andra myndigheters uppdrag. Informationen i registren används till exempel vid förskrivning, receptexpedition, rapportering av försäljningstransaktioner och nationell läkemedelsstatistik. Inom avdelningen arbetar cirka 59 personer, främst farmaceuter och även krav- och verksamhetsanalytiker, samtliga har befattningen utredare. Arbetet inom myndigheten bedrivs i en komplex och intressant sfär där farmacin möter tekniken. I vardagen får du som farmaceut samarbeta med andra kompetenser inom bland annat IT och juridik. Om du är farmaceut och har ett intresse för IT-frågor kan detta vara en tjänst för dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsterna finns inom myndighetens produkter; Apotek , Vård och omsorg samt Licenshantering. Varje produkt består av komponenter vilka förvaltas av farmaceuter i rollen verksamhetsexpert/objektspecialist. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
• Arbeta mot uppsatta förvaltningsmål, besvara interna och externa ärenden samt delta i utredningar
• Bedömning av information utifrån farmaceutiska-, regulatoriska- och tekniska aspekter
• Förvaltning och kvalitetssäkring av information för flera register
• Bidra med sakkunskap i olika sammanhang t ex underlag, utredningar, projekt och möten
• Handlägga utlämningsärenden samt bistå med farmaceutisk expertis i utlämningsärenden
I arbetet ingår även kontakter per e-post och telefon med t.ex. läkemedelsföretag, myndigheter, hälso- och sjukvården (inklusive apotek) samt privatpersoner. Vi stödjer varandra i det löpande arbetet och arbetar för att minska personberoende kunskap, vilket betyder att arbetsuppgifter kan förändras beroende på verksamhetens behov och utveckling.
Vi söker dig som har:
• Receptarie- eller apotekarlegitimation
• Minst tre års erfarenhet från arbete som farmaceut inom hälso- och sjukvård, apotek eller läkemedelsindustrin
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• Intresse av att verka i gränsytan mellan farmaci, juridik och teknik
• God samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt
• Analytisk inställning till problemlösning och som person är lugn och noggrann
• Förmåga att planera och organisera arbetet på ett strukturerat sätt, även när det är många olika arbetsuppgifter som behöver utföras
Meriterande är:
• Kunskap om informationsflöden, t ex receptprocessen, i system inom hälso- och sjukvård och/ eller inom apotek
• Erfarenhet av registerförvaltning eller nära samarbete med IT
• Erfarenhet av hantering av supportärenden
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Information om tjänsten
Anställningarna är placerade i Kalmar och är tillsvidare anställningar på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm och Kalmar, kommer resor och boende i Stockholm under en överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.
eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Ylva Andersén, Enhetschef för Grunddata, tel 010-458 63 20, HR-specialist Johan Waak, tel 010-458 63 71; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 15 maj 2017.
Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Stora delar av vår myndighet flyttar till Kalmar och vi söker därför fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44