Färskhetsansvarig Supply Chain HK

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas och få en stor insyn i organisationen där du får möjligheten att se hela processen från inköp till butik inom de färska områdena. Är du redo för nästa steg i din karriär hos Lidl? Sök då till rollen som Färskhetsansvarig Supply Chain HK! 

Vad ingår i tjänsten?

Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas och få en stor insyn i organisationen där du får möjligheten att se hela processen från inköp till butik inom de färska områdena. Är du redo för nästa steg i din karriär hos Lidl? Sök då till rollen som Färskhetsansvarig Supply Chain HK! I rollen som Färskhetsansvarigt på Supply Chain arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som att:
•    Ansvara för områdena Frukt & Grönt, Blommor och Bake off ur ett försäljningsperspektiv.
•    Ansvara för alla nyckeltal inom ovan områden samt utvecklingen av dessa. Exempelvis avskrivningar, tillgänglighet och omsättning.
•    Utveckla och optimera rutiner och processer för HK, men även regioner och butik. 
•    Regelbunden kontakt med våra färskhetsansvariga i regionerna och inköp på HK.
•    Självständigt driva olika projekt kopplat till avdelningen.
•    Koordinera, styra och filtrera all information kring färskheten till våra lager och inköpsavdelningen.
•    Ansvara för utbildningsmaterialet för hela organisationen och regelbundet besöka butikerna för uppföljning. 

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du:
•    Är driven, analytisk och kan självständigt ta ansvar för att driva en idé till avslut. 
•    Är duktig på att samarbeta med olika typer av människor, är lösningsorienterad och mån om att hålla deadlines. 
•    Trivs med kvalificerat administrativt arbete blandat med operativt arbete i våra butiker och lager. 
•    Har god förståelse för siffror, nyckeltal och trivs med att analysera dessa för att ta förbättra resultatet.
•    Har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Mycket meriterande om du kan tyska. 
•    Har goda kunskaper i Office-paketet och i synnerhet Excel.

Mer information

•    Omfattning: Heltid
•    Sista ansökningsdag: 2022-12-07
•    Tjänsten tillhör avdelning (Placeringsort): Huvudkontor Barkarby
•    Närmaste chef: Erik Raatgever
•    Övrigt: Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se. 
Observera att inga ansökningar tas emot via e-post. 
Rekryteringen sker med löpande urval, skicka därför in din ansökan snarast. En förutsättning för att söka denna tjänst är att du i Talent Management-processen för 2022 ska ha bedömts vara redo för denna befattningsnivå, gäller dig som har en befattning på en lägre nivå idag. Är du osäker, prata med din chef. Du kan dock söka ett vikariat som sträcker sig kortare än 6 månader utan att ha blivit bedömd som ”Redo för nästa nivå”.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Huvudkontor/FTK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024