Fastighet- och logistikchef

Arbetsbeskrivning

SYNLAB Sverige AB är en del av SYNLAB-koncernen, Europas ledande leverantör av medicinsk diagnostisk service. På SYNLAB känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Vi jobbar hela tiden med respekt för individen och med patienten i fokus, samt med förbättringsarbete för att kunna ligga i framkant inom den diagnostiska verksamheten. Möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt.

Vill du utveckla ditt ledarskap och tycker om nya utmaningar, då har vi en tjänst för dig.

Om SYNLAB Sverige AB
Vi är en av Sveriges största privata leverantörer av laboratoriemedicinska tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och patologi/cytologi. Vi driver även ett antal närlaboratorier runt om i Stockholmsregionen och i Uppsala. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för ökad kvalitet. Du kan hitta mer information om oss på vår webb.

Vi söker nu en fastighet- och logistikchef till vår serviceavdelning. SYNLAB utvecklas ständigt och vi vill att du utvecklas tillsammans med oss.

Om arbetet och din utveckling
Vi erbjuder dig ett roligt arbete där du dagligen jobbar med att driva verksamheten på avdelningen, har kontakt med våra kunder och leverantörer.

Här finns stora möjligheter för dig att utvecklas tillsammans med oss. Vi investerar långsiktigt i varandra och erbjuder dig förutom viktiga, varierande och roliga arbetsuppgifter utbildning på och utanför arbetsplatsen samt möjligheter att skapa nätverk med kollegor, kunder och våra leverantörer.

Arbetsuppgifter
Som Servicechef är du ytterst ansvarig för avdelningens ledning, uppföljning och utveckling, vilket omfattar:

• Personal, ekonomiskt och tekniskt ansvar
• Logistik, kostnadsberäkning, planering och drift av interna samt externa transporter.
• Fastighet, löpande och avhjälpande underhåll, ombyggnadsprojekt, tekniska installationer, brandskydd, larm, lås mm.
• Internservice, gods och posthantering
• Lager och utskick av material.
• Arbetsmiljö
• Samarbete inom SYNLAB koncernen.

På serviceavdelningen har vi verksamhet igång i stort sett dygnet runt årets alla dagar och du är ansvarig för driften av avdelningen, du är kontaktperson för våra interna och upphandlade transporter. Du är först i kedjan vid inbrottslarm, brandlarm och driftlarm på våra installationer. Vi har 7 chaufförer som arbetar med att hämta prover mellan 7:30-21:00 där du ansvarar för planering, rekrytering, bemanning vid sjukfrånvaro och semestrar och utbildning i ADR. Som ansvarig på avdelningen är tillgängligheten A och O.

Som servicechef är du även säkerhetsrådgivare för transport av farligt gods. Du kommer vara anläggningsskötare för brandlarm och föreståndare för brandfarlig vara inkl. brandfarliga gaser och behöver därför vara väl förtrogen med SBF:110.

I dag är det 9 personer som rapporterar till Servicechefen, fastighetsskötare, lagerpersonal och chaufförer.

Vi planerar även att utöka våra transporter med en slinga mellan Stockholm och Göteborg så du bör vara van att leda och bemanna på distans.

Om dig vi söker
Du ska ha erfarenhet av ledarskap, kunskap och erfarenhet av logistik, fastighetsservice, budgetarbete, hyresförhandling och effektiviseringsarbete.

Vi söker dig som har en teknisk utbildning eller utbildning inom logistik med ett stort intresse för att utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter. Då ingen dag är den andra lik, behöver du ha god organisationsförmåga samt uppskatta att växla mellan olika arbetsuppgifter.

Du ska vara väl förtrogen med fastighetsarbete och logistikarbete både teoretiskt och praktiskt då du får hjälpa till där det behövs.

Då tjänsten är inom en ackrediterad verksamhet där stor vikt läggs på standardiserade arbetssätt, så söker vi dig som är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten, självgående, flexibel, prestigelös och effektiv.

Eftersom vi arbetar i en internationell miljö behöver du även behärskar engelska i tal och skrift. Du har även god samarbetsförmåga och ser att erfarenhetsutbyte bidrar till verksamhetens lärande.

I denna rekrytering läggs även stor vikt vid personlig lämplighet och vi söker dig som har en kommunikativ förmåga och kan skapa goda relationer med samtliga medarbetare och våra kunder. I utbyte erbjuder vi en dynamisk verksamhet som arbetar med korta beslutsvägar, långsiktighet och hög kvalitet.

Övrigt

• Anställningsform: tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning.
• Tillträde sker snarast, enligt överenskommelse.
• Vi tillämpar individuell lönesättning. Lämna gärna löneanspråk i din ansökan.
• Vi har kollektivavtal.

Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att denna tjänst låter spännande och att du är nyfiken på att arbeta med oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2022-01-20 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta administrativchef Marié Carlsson 08-123 191 79.

Hoppas att vi hörs!

SYNLAB är representerad i fler än 36 länder över fyra kontinenter och har en ledande position på de flesta marknader. Över 30 000 anställda bidrar varje dag till koncernens framgångar i alla länder, i närapå 600 laboratorier och mer än 1 100 närlaboratorier. SYNLAB erbjuder ett komplett utbud av innovativ och pålitlig medicinsk diagnostik för hälso- och sjukvården samt läkemedelsindustrin.

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SYNLAB Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2022
  • Ansök senast: 20 januari 2022

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 november 2023

Driftchef

Driftchef

25 oktober 2023