OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Du blir chef för en ny enhet som ska placeras i den förvaltningsövergripande avdelningen stab och kommunikation. Du får ansvar för både det strategiska och det operativa stödet till förvaltningen inom fyra områden:
- fastighet
- kris och säkerhet
- IT
- arkiv
En översyn av förvaltningens stödfunktioner har gjorts under året och som ett resultat av det planeras en mer renodlad stödenhet med fokus på områdena som listas ovan. Enheten får runt 20 medarbetare. Inom varje område finns minst en medarbetare med ett strategiskt uppdrag och några medarbetare som ger ett mer operativt verksamhetsstöd. Enheten har också ansvar för processerna mobilitet, reception och post och har medarbetare som arbetar med dessa frågor. Du får bygga upp den nya enheten tillsammans med en grupp kompetenta och engagerade medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du ska ha högskoleutbildning gärna inom något av de fyra områdena: fastighet, kris och säkerhet, IT eller arkiv.
Vi vill att du ska ha erfarenhet av att vara chef eller ledare. Vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och har du utbildning i ledarskap är det meriterande.
Eftersom förvaltningen hyr många lokaler är det meriterande om du har erfarenhet inom fastighetsområdet.
Personliga kompetenser:
Påverka andra
Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.
Serviceinriktad
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Strategisk
Du tänker långsiktigt och har ett brett perspektiv på arbetsrelaterade frågor. Du har en helhetssyn och förenar operativa planer med organisationens mål. Du har förmåga att analysera nuläget samt kan använda din analys för att metodiskt planera framåt.
Strukturerad
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Stor vikt läggs vid personliga kompetenser.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. Intervjuer och tester sker under vecka 44 till 46.