Fastighets- och serviceansvarig

Fastighets- och serviceansvarig

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Som Fastighets- och serviceansvarig har du ett övergripande ansvar för bolagets nya fastighetsbestånd och servicefunktion. I rollen kommer du att arbeta brett med förvaltning, drift, underhåll och utveckling av fastigheterna samt förhyrda kontor samt trygga en unik servicenivå som bidrar till positiva upplevelser för medarbetare och kunder. Fastighetsinnehavet och dess utveckling står för en del av bolagets aktiva kapitalförvaltning, varför det strategiska arbetet kring framtida fastighetsinvesteringar är en del av uppdraget.  

 

I rollen ansvarar du för att upprätta, implementera och följa upp drifts-, underhålls- samt investeringsplaner för samtliga fastigheter samt förhyrda kontor. Du är högst delaktig och drivande i arbetet med en aktiv fastighetsstrategi och du arbetsleder fastighet- och servicefunktion vilket omfattar två medarbetare. Att upprätta affärsplan, prognoser och budget inom din funktion tillsammans med analyser och beslutsunderlag för fastighetsrelaterade investeringar är viktiga delar i din roll. Fastighetsbeståndet (inklusive förhyrda kontor) består av kontor, affärslokaler samt lägenheter och finns på ett flertal orter i framför allt Småland, med ett totalt bestånd på cirka 8 000 m2. Som Fastighets- och serviceansvarig har du breda kontaktytor internt såväl som externt. Entreprenad- och leverantörsupphandlingar driver du tillsammans med inköpsavdelningen för att i nästa steg vara projektansvarig gentemot upphandlade leverantör för renovering-, om- och tillbyggnationer och fastighetsrelaterade tjänster.

 

Ditt övergripande mål är att bidra till kund- och medarbetarunika upplevelser, detta genom att säkerställa en hög servicenivå samt utveckla processer för att skapa en effektiv fastighets- och serviceförvaltning. I rollen rapporterar du till Ekonomichefen.

 


Om dig

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning inklusive drift samt med erfarenhet inom olika tekniska områden kopplat till fastighetsområdet. En god förståelse för fastighetsekonomi och förmågan att analysera och kalkylera kostnader inom området är viktiga parametrar för att lyckas i rollen. Du har insikt och kunskap i frågor rörande hyres-, fastighets- samt entreprenadjuridik samt hyressättning.

 

Som person har du en god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer och att leverera högklassig service är naturligt för dig. Du är strategisk och analytisk samtidigt som du är affärsorienterad med tydligt målfokus. Du prioriterar struktur i ditt arbetssätt och har ett öga för såväl detaljer som helheten. Du trivs när du får driva samt vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbete. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara kommunikativt skicklig samt trivas i en ledande roll och att coacha och utveckla personal.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö och du rapporterar till Ekonomichef. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar därmed din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VEM Rekrytering
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juni 2022
  • Ansök senast: 6 juli 2022

Besöksadress

Gjuterigatan 20
None

Postadress

Gjuterigatan 20
Jönköping, 55318

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024

29 maj 2024