OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta bland människor som tycker om att göra skillnad för Vaxholmsbon och där du får många härliga kollegor?
Tveka inte, sök jobb hos oss!
Våra värdeord är Samspel, Engagemang och Respekt och de genomsyrar vår verksamhet och vårt förhållningssätt.
Att jobba i Vaxholms stad innebär att du kommer att arbeta i en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges uppdrag med stort eget ansvar och
möjligheter att påverka. Vi värdesätter att du är intresserad av människor, har en god samarbetsförmåga och sinne för service.
Vi tycker också att det är viktigt att du är intresserad av att utvecklas och att du är engagerad i ditt arbete.
För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se
Stadsbyggnadsförvaltningen i Vaxholm ansvarar för allt inom stadsbyggnadsområdet, från att bedriva bibliotek, underhålla gator, bygga nya skolor till att planera för nya bostadsområden och ge bygglov till nya byggnader. Även frågor kring trafik, kultur- och fritid ryms inom förvaltningen.
Förvaltningen består av sex enheter; bygglov- och GIS-enheten, planenheten, exploateringsenheten, tekniska enheten, fastighetsenheten samt bibliotek och kultur. De olika enheterna har ansvar för handläggning, beslut och uppföljning av bygglov och strandskyddsdispenser, för planering och utveckling av stads- och naturmiljön, för exploatering av nya områden samt för drift och underhåll av kommunens mark, gator och byggnader. Totalt arbetar cirka 50 personer på stadbyggnadsförvaltningen varav 5 personer arbetar på fastighetsenheten.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som fastighetsadministratör på fastighetsenheten är att hantera enhetens hyresadministration, ta emot och fördela inkommande ärenden och felanmälning samt ta emot och kontera fakturor. På fastighetsenheten ansvarar du för mötesplanering och minnesanteckningar från möten, är webbredaktör och har dessutom en administrativ roll i både seniorbostadskön. Arbetet sker i nära samarbete med dina arbetskamrater, övriga administratörer i kommunen och din chef. Du har mycket kontakt med både allmänheten och övriga kommunala verksamheter.
Stadsbyggnadsförvaltningen i Vaxholm genomgår ett förändringsarbete och du förväntas vara delaktig i detta. Tillskapande av rutiner, nya arbetsprocesser och vårt sätt att kommunicera till medborgarna kommer att vara viktiga utvecklingsområden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är noggrann och flexibel och har intresse av att arbeta med administration. Du har ett resultatinriktat arbetssätt och har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du har arbetat med hyresadministration, kontering av fakturor och är intresserad av att delta i arbetet med att utveckla kontorets arbetsrutiner och processer. Det är viktigt att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Majoriteten av stadens bostäder hyrs av socialförvaltningen varför tidigare erfarenhet och kunskap från socialtjänst premieras. Du har en gymnasieutbildning, gärna med inriktning på ekonomi.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.
Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.