Fastighetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar.
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 360 anställda och omsätter drygt 500 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Kundservice

Fastighetsavdelningen söker nu en Fastighetsadministratör.


ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete i en organisation där initiativtagande och drivkraft uppmuntras. Du kommer att bidra till att de verksamhetsmässiga målen uppnås. Du kommer att ingå i Enheten Teknik/Utveckling som är en intern stödfunktion inom Fastighets-avdelningen. Enheten innehåller olika specialkompetenser vilka skall utgöra ett stöd till avdelningschef, till avdelningens driftenhet och till avdelningens fastighetsförvaltare.
I dina arbetsuppgifter och ansvar ingår bl.a.
• att arbeta med avdelningens rutiner för passer- och nyckelhantering
• ansvara för avdelningens ritningsarkiv
• att administrera bostads- och lokalhyresavtal
• hyresgästkontakter - externa som interna
• att arbeta med avdelningens rutiner för systemet med förebyggande underhåll och fastighetsinformation
• att arbeta aktivt med bevakning, beställning och uppföljning av myndighetskrav kopplat till kommunens fastigheter
• ansvara för det systematiska brandskyddsarbetet kopplat till kommunens fastigheter
• andra förekommande arbetsuppgifter


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en teknisk utbildning med fastighetsinriktning. Du ska ha mycket god datorvana, utbildning och erfarenhet i CAD-teknik samt erfarenhet av fastighetsteknik.
Du har god samarbetsförmåga, du är flexibel och förmåga till helhetssyn. Du är bra på att organisera, administrera och ha förmåga att ta egna initiativ. Att ha hög servicekänsla är en självklarhet.

För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du har en positiv grundinställning och vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet, kommunikationsförmåga och förmåga att kunna prioritera högt.
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.


ÖVRIGT
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanninsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs kommun, Serviceförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 mars 2015

Besöksadress

Östra Långgatan 24 43280 Varberg
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024