Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en fastighetsadministratör till Högskolan Kristianstad! Vill du bli en del av oss på fastighetsavdelningen, vara med och fortsatt utveckla avdelningen och bidra positivt till vårt arbetsklimat? 

Fastighetsavdelningen ansvarar för att tillgodose högskolans långsiktiga lokalbehov och ansvarar för funktionella miljöer på campusområdet.

Avdelningen ansvarar även för lärosätets övergripande säkerhetsfrågor. Fastighetsavdelningen består av ett team på åtta medarbetare som utgörs av vaktmästare, lokaltekniker, produktionstekniker, teamledare, säkerhets- och lokalsamordnare, inköpare och fastighetschef. 

Fastighetsavdelningen är en del av högskolegemensamt stöd (HGS) som är högskolans övergripande administration och service som hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. HGS hanterar frågor inom HR, ekonomi, fastighetsservice, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring. 

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som fastighetsadministratör på Högskolan Kristianstad kommer att vara löpande administration på avdelningen såsom posthantering, extern lokalbokning, fakturahantering och övriga på avdelningen förekommande administrativa sysslor. Du kommer även vara behjälplig med bemanning av vår helpdesk där vi är behjälpliga med nycklar, passerkort, tryckeri etc.

Vi tror att detta är ett jobb för dig som gillar att att utveckla och förbättra rutiner och processer eftersom du även kommer att att få en viktig roll för att bidra till att öka kvaliteten, tillgängligheten och servicen i vår fastighetsadministration. Du kommer att ansvara för att skapa och utveckla rutiner och processer kopplade till exempelvis internhyresadministration, arbetsplatshantering, lokalbokning och uppföljning av det faktiska lokalutnyttjandet samt övriga lokalrelaterade poster. I ditt arbete kommer det även att ingå arbeta med att digitalisera vissa processer i syfte av att förenkla och för att ge en bättre service till vår kärnverksamhet.

Ett viktigt verktyg i ditt kommande arbete kommer vara vårt fastighetsdatasystem Pythagoras som vi för närvarande håller på att implementera. Du kommer att bli systemansvarig för Pythagoras, vilket innebär att du kommer ansvara för att administrera och utveckla systemet. Du kommer att ha stor möjlighet att själv påverka tjänstens innehåll då detta är en delvis nyinrättad tjänst. 

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och administration. Du har antingen gymnasieutbildning plus arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer relevant alternativt en relevant eftergymnasial utbildning inom området, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning, utbildning inom fastighetsförvaltning, kunskap inom hyreslagstiftning eller erfarenhet av projektledning.

Du kan hantera Officepaketet och då framförallt framförallt Excel och Word. Du är för digitalisering och har intresse av att hålla dig uppdaterad med olika IT-system som du behöver i ditt arbete. Har du dessutom erfarenhet av något fastighetsdatasystem är det meriterande och det är extra meriterande om du har erfarenhet av Pythagoras som vi använder. Du kommunicerar bra både muntligt och skriftligt på svenska och det är bra om du även kan engelska. Körkort är ett krav då det dagligen igår att köra post med personbil. 

Självklart samarbetar du bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt samt gillar att ge service. I ditt arbete tar du initiativ, är du strukturerad och självgående. Du är strategisk i ditt arbetssätt med helhetssyn och tänker på hela högskolans bästa. Du är prestigelös, förändringsbenägen och ser hellre möjligheter och lösningar än hinder. I ditt arbete tillämpar du affärsmässiga principer, fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du är analytiskt när det gäller siffror och du presenterar resultat på ett professionellt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Viss undervisning kan förläggas till kvällstid eller helger och även till annan ort än Kristianstad. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2022-09-04.

Vill du veta mer om jobbet eller har frågor är du välkommen att ringa fastighetschef Magnus Ahlrot på 044-250 30 65.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024

4 november 2024