Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på administrativt arbete? Gillar du att utveckla och förbättra rutiner och processer? Då kanske det är dig vi söker till vår nya roll som fastighetsadministratör! 

Fastighetsavdelningen ansvarar för att tillgodose högskolans långsiktiga lokalbehov och ansvarar för funktionella miljöer på campusområdet.

Avdelningen ansvarar även för lärosätets övergripande säkerhetsfrågor. Fastighetsavdelningen består av ett team på åtta medarbetare som utgörs av vaktmästare, lokaltekniker, produktionstekniker, teamledare, säkerhets- och lokalsamordnare, inköpare och fastighetschef. På avdelningen hjälps vi åt och stöttar varandra. Vill du bli en del av oss på fastighetsavdelningen, vara med och fortsatt utveckla avdelningen och vårt nuvarande campus samt få möjligheten att vara med att bidra till att utveckla framtidens citycampus? 

Fastighetsavdelningen är en del av högskolegemensamt stöd (HGS) som är högskolans övergripande administration och service som hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. HGS hanterar frågor inom HR, ekonomi, fastighetsservice, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring. 

Arbetsuppgifter
Som fastighetsadministratör på Högskolan Kristianstad kommer du att arbeta med olika administrativa sysslor samt visst utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetsuppgifterna kan vara löpande administration på avdelningen såsom avtalshantering, diarieföring, extern lokalbokning, beställningar, fakturahantering, digital kopiering, protokollskrivning samt övriga på avdelningen förekommande administrativa sysslor. I ditt arbete behöver du vara flexibel och känna dig bekväm med att hoppa in där det behövs. 

Som fastighetsadministratör hos oss får du en viktig roll genom att bidra till att öka kvaliteten och tillgängligheten i fastighetsavdelningens service. I arbetet ingår att identifiera och förbättra processer och rutiner kopplade till avdelningens verksamhet, exempelvis internhyresadministration, arbetsplatshantering, inventarier och lokalbokningar. I ditt arbete som fastighetsadministratör behöver du vara nytänkande, innovativ och kunna se möjligheter till förbättring och till mer digitalisering av vår fastighetsadministration i syfte att förenkla och ge en bättre service till vår kärnverksamhet.

Du ser datorn som ett naturligt verktyg i ditt dagliga arbete samt gillar och har lätt för att lära dig nya program. Du kommer bli systemförvaltare för vårt fastighetsdatasystem Pythagoras som vi för närvarande håller på att implementera. Det innebär att du kommer att ansvara för att administrera, ha kontakt med systemägare och utveckla systemet för högskolans del. Du kommer även att vara behjälplig i vår helpdesk där vi bland annat hanterar nycklar och administrerar kort till medarbetare och studenter. Detta innebär att du även behöver lära dig passagesystemet Assa Arx.

 

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administration och liknande arbete. Du har antingen gymnasieutbildning plus arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer relevant alternativt en relevant eftergymnasial utbildning inom området, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kan hantera Officepaketet och framförallt Excel och Word. Du har enkelt för att kommunicera i tal och skrift på svenska och det är meriterande med engelska. 

Har du erfarenhet av något fastighetsdatasystem är det meriterande och det är extra meriterande om du har erfarenhet av Pythagoras som vi använder. Om du har erfarenhet av systemförvaltning av något system, som att administrera, ha kontakt med systemägare och utveckla systemet är det en merit. Det är även meriterande om du arbetat med att administrera kort i ett passagesystem och ännu bättre om du har erfarenhet av Assa Arx. Körkort är ett krav. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är nytänkande och innovativ.  Självklart samarbetar du bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du gillar att ge service, tar initiativ, är strukturerad och självgående. Du är strategisk i ditt arbetssätt med helhetssyn och tänker på hela högskolans bästa. Du är prestigelös, förändringsbenägen och ser hellre möjligheter och lösningar än hinder. I ditt arbete är du ekonomiskt medveten, har en numerisk analytisk förmåga och kan presentera resultat på ett professionellt sätt. 

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är måndag 2022-11-13.

Vill du veta mer om jobbet eller har frågor är du välkommen att ringa fastighetschef Magnus Ahlrot på 044-250 30 65.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024

4 november 2024