OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det.
Vi söker nu en fastighetsadministratör som vill vara med och effektivisera administrationen hos oss.
Fastighetsavdelningen inom Support och lokaler finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning. Verksamheten ska genomsyras av servicekänsla, kvalitet, flexibilitet och snabbhet. Som fastighetsadministratör kommer du att arbeta i Stadshuset tillsammans med ca 30 kollegor, bestående av projektledare bygg, enhetschefer städ och underhållssamordnare, där ni tillsammans skapar värde för våra invånare.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetsadministratör hjälper du kollegor och till viss del även kunder och konsulter med administrativa uppgifter som exempelvis dokumenthantering och arkivering. Du tar fram utredningar, uppföljningar och ritningar samt beräknar fastighetsytor.
En viss del av arbetet kommer att bestå av att utveckla, effektivisera och digitalisera administrationen på fastighetsavdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om och har fallenhet för struktur, ordning och reda samt har ett öga för detaljer. Du har tidigare arbetat med administrativa uppgifter och det är en fördel om du har kännedom om fastighetsbranschen samt de lagar och avtal som rör bygg- och fastighetsadministration.
För den här rollen är det viktigt att du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och vågar anta nya utmaningar, med en tro på din egen förmåga. Du har också en förståelse för digitaliseringens roll i verksamhetens utveckling och kommer gärna med egna idéer på hur arbetet kan effektiviseras.
För att arbeta som fastighetsadministratör krävs att du kan göra dig förstådd på svenska både skriftligt och muntligt i kontakt med kollegor och kunder.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00