Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi på samhällsutvecklings- och näringslivskontoret tar stort ansvar för komplexa frågor kring kommunens utveckling. Nykvarn växer och vi behöver vara snabbfotade och lösningsorienterade eftersom det händer så mycket. Vi bär ett stort ansvar för att skapa samhällsnytta och gör det där lilla extra i vårt arbete varje dag.



Fastighetsenheten består idag av en fastighetsansvarig och en fastighetsadministratör. En stor del av arbetet med fastigheterna sker genom våra avtal med leverantörer och utförare. Din arbetsplats blir Nykvarns kommunhus, mitt i centrum med goda pendlingsmöjligheter.


Fastighetsadministratör

Arbetsuppgifter

Som fastighetsadministratör i Nykvarn är ingen dag den andra lik. Du kommer bland annat jobba med fastighetsenhetens administration och ekonomihantering i enhetens arbete som fastighetsägare av kommunens fastigheter och verksamhetslokaler (skolor, förskolor, vårdboenden, idrottsanläggningar och bostäder). I rollen som fastighetsadministratör vill vi att du känner dig trygg med att kontera fakturor då det är en stor del av dina dagliga arbetsuppgifter, samt administrera och arkivera handlingar. I tjänsten ingår även kontakt med leverantörer, samarbetspartners, samt interna verksamheter och externa som är våra hyresgäster. Du kommer också att hantera beställning av lås och nycklar samt ansvara för framtagande av rutiner.



Övrig information

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.
Vid frågor, vänligen kontakta fastighetsansvarig Sofie Winberg.

Kvalifikationer

Du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet eller inom fastighetsförvaltning. Du kanske har arbetat som ekonomiadminstratör, uthyrare, fastighetsadminsitratör eller biträdande förvaltare, eller har likande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.


Du har tidigare erfarenhet av fakturahantering med främst leverantörsreskontra i ekonomisystem, samt vana att arbeta i officepaketet. Körkort är ett krav.
Som person tror vi att du är självgående och drivande i de frågor som du arbetar med och är ansvarig för. Du ser och tar tag i arbetsuppgifter, skapar strukturer och rutiner, samt tycker om att arbeta brett i din roll. Du är tydlig och informativ i kommunikationen gentemot de som du kommer i kontakt med i din vardag. Dina kunskaper i svenska är mycket goda och du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vi ser även att du har god datorvana och lätt att ta till dig nya system.


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att:
ha arbetat i ett fastighetssystem
genomfört avrop från ramavtal
göra beställningar utifrån låssystemsschema
administrera och upprätta hyresavtal




Ansökan

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Första intervjuer planeras att genomföras digitalt via Teams i slutet av vecka 34.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Läs mer här

Vår hemsida

https://nykvarn.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nykvarns kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Liknande jobb


Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent

18 november 2024

15 november 2024

13 november 2024