OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höörs Fastighets AB (HFAB) är ett personligt fastighetsbolag med hög servicenivå som äger och förvaltar kommunala verksamhetslokaler, bostäder, kommersiella lokaler och industrilokaler. Cirka 30 procent av våra fastigheter är bostäder, så med våra 500 hyreslägenheter är vi den största hyresvärden i Höörs kommun. Bland våra fastigheter finns allt från sekelskifteshus till nyproduktion.
Vi säljer även tjänster inom vaktmästeri och lokalvård till Höörs kommun.
Vi är 55 anställda inom bolaget och omsatte drygt 149 Mkr år 2021.
Höör – den lilla staden med nära till mycket ligger mitt i Skåne. Här bor nära 17 000 invånare och kommunen bygger för fler invånare. Här finns frisk luft och grön natur, ändå är det nära till storstäder och Öresund. Såväl Pågatågen och Öresundstågen stannar här, vilket gör det lätt att ta sig till och från Höör.
Detta erbjuder vi dig
Trivs du med ett administrativt och självständigt arbete och gillar ordning och reda? Här får du vara med och utforma en ny tjänst och bidra till HFABs fortsatta utveckling tillsammans med härliga kompetenta och engagerade kollegor och chefer i ett personligt fastighetsbolag!
Vi söker nu en fastighetsadministratör med eget driv som kommer att ansvara för administration som rör våra fastigheter. Som fastighetsadministratör erbjuds du en bred och omväxlande roll där du kommer att få möjlighet att driva utveckling och förbättringar av processer och rutiner.
Du kommer att tillhöra ekonomienheten som även består av en ekonomichef och en ekonom.
ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetsadministratör kommer du att ansvara för att vårt fastighetssystem hela tiden har riktiga och uppdaterade uppgifter om våra fastigheter. Rollen innebär till att börja med inventering och uppdatering av nuvarande uppgifter om fastigheterna och fastighetsunderhållet i vårt fastighetssystem Incit Xpand. Vi har hela tiden pågående projekt i våra bostäder och lokaler vilket innebär att det sker löpande förändringarna som sedan ska kompletteras i registret.
Rollen som fastighetsadministratör är företagsövergripande och innebär samarbete med de flesta i företaget. Fastighetssystemet har en central roll i vår utveckling och det är av vikt att vi har en struktur som uppfyller våra förväntningar och behov.
Rollen kommer även att ha ansvar för de delar av vårt arkiv som rör fastigheterna och du kommer att ha en stor roll i arbetet med att digitalisera vårt arkiv.
Vidare kommer du även att vara behjälplig med att kvittera ut taggar och nycklar till våra medarbetare, hyresgäster och entreprenörer.
KVALIFIKATIONER
Om dig
Du har lägst en gymnasieutbildning och det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom fastighet, bygg eller ekonomi.
Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och meriterande är om du även har erfarenheter inom fastighetsbranschen.
Du uttrycker dig mycket väl i svenska, i såväl tal som skrift, då kommunikation är en stor del av dina arbetsuppgifter.
Du har god datavana och är kunnig inom programmen Word, Outlook och Excel. Det är meriterande om du även har kunskaper inom fastighetssystemet Incit Xpand.
Du trivs på ett mindre bolag i en bred roll och ordning och reda är inga problem för dig, du trivs med struktur och kan enkelt planera ditt arbete. Som person är du noggrann, snabblärd, engagerad och ansvarstagande. Du har lätt för att ta initiativ, är handlingskraftig och är duktig på att själv söka rätt på information.
Låter detta som en spännande tjänst, tveka inte att skicka in din ansökan!
ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.
Intervjuer kommer att hållas i augusti.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.