OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
AB Sjöbohem söker en fasighetsadministratör med god kommunikativ förmåga, driv att vilja påverka och utveckla sin roll och som har lätt för att sätta sig in i och förstå olika system. Har du en bakgrund inom kundtjänst eller liknande, är strukturerad och har en undersökande ådra? Är du intresserad av att arbeta för ett fastighetsutvecklingsbolag med hållbarhetstänk, framåtanda och driv, och som arbetar innovativt? Skicka då gärna in din ansökan!
Du kommer vara anställd av KFX HR-partner och vara uthyrd till AB Sjöbohem med chans till övertag.
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Om företaget
AB Sjöbohem är ett kommunalägt fastighetsbolag, som har Sjöbo kommun som verksamhetsområde. Förvaltningen omfattar en total yta av ca 140 000 m2 lokaler och bostäder. Vår verksamhet är att förvalta och utveckla våra fastigheter för att tillhandahålla bostäder och lokaler utifrån kundens behov samt försäljning av fastighetsrelaterade tjänster. Idag är vi ca 70 anställda inom AB Sjöbohem som jobbar med fastighetsförvaltning och städtjänster. Bolaget omsätter 170 MSEK.
Företaget arbetar i framkant när det gäller teknik och innovation inom fastighetsbranschen och de har ett långsiktigt tänk där kvalité går före enkla lösningar. De har stor bredd i deras fastighetsbestånd där alla typer av fastigheter ingår med tyngdpunkt på samhällsfastigheter. Det är ett tryggt företag med kommunen som huvudägare.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter
- Kontrollera och kvalitetssäkra inkomna felanmälningar
- Hjälpa till att fördela inkomna ärenden
- Hjälpa till med att göra underlag till fakturering
- Stödja den tekniska förvaltningen med diverse administrativa uppgifter
- Utveckla driftsorganisationen och arbetsmetoder
- Utveckla och upprätthålla goda kundrelationer
Kvalifikationer
Arbetet kräver hög ansvarskänsla och arbetsmoral där det ställs höga krav på att kunna samarbeta med sina kollegor i de olika arbetsgrupperna. Vidare så kräver det en god planeringsförmåga, att kunna leverera enligt uppsatta tidsplaner, samt att kunna hantera både entreprenörer och kunder på ett korrekt och vänligt sätt, prestigelöst och lösningsorienterat. Du ska ha viljan och se det som naturligt att både vilja lära nytt och att utvecklas i dina arbetsuppgifter och ha en generellt positiv inställning.
Krav
- God förmåga att på svenska kunna uttrycka sig skriftligt och muntligt
- God datorvana
Önskemål
- Serviceminded
- Viss teknisk bakgrund
Övrigt
Förmåner
- Arbetet är fritt under ansvar, du har möjlighet till flextider
- Det finns ett gym som kan användas fritt, en timmes friskvård på arbetstid i veckan ingår
- Poolbil finns under arbetstid
- AB Sjöbohem erbjuder varierande arbetsuppgifter med kontakter med både kunder och entreprenörer
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Säreskog på hanna.sareskog@kfx.se på KFX HR-partner. Ansökningar tas enbart emot via hemsidan, ej via email.
Slutkandidater kommer att få genomgå personlighetstest, kompetenstest och eventuell bakgrundskontroll.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut då vi arbetar med löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt
Maria Karlsson
Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt
Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200