OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsadministratör på Melin Fastigheter
Är du kommunikativ och har ett brinnande intresse för service, människor och fastigheter? Är du driven, välorganiserad och handlingskraftig med en naturlig förmåga att planera och prioritera ditt arbete? Drivs du av att samarbeta med andra och ser dig själv som en relationsbyggande lagspelare?
Då vill vi på Melin Fastigheter gärna lära känna dig bättre!
Om tjänsten
Vår trotjänare Ingela går i pension och vi söker därför en ny stjärna till vårt team!
På Melin Fastigheter har vi ett öppet klimat och ett stort kundfokus! Vårt kontor är beläget i centrala Ängelholm, där det råder en familjär stämning. Alla är varandra behjälpliga och delar med sig av sina kunskaper inom såväl fastigheter och allt annat stort och smått. Vi är 14 anställda i bolaget, varav sju på kontoret. Vi är mycket stolta över att vid fyra olika tillfällen vunnit Branschindex utmärkelse ”Högsta Förvaltningskvalitet”.
I rollen som fastighetsadministratör ansvarar du för den dagliga administrationen och kontakten med våra hyresgäster.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Lägenhetsuthyrning
- Hyresavisering
- Telefonväxel samt reception/kundmottagning
- Rutiner i samband med flytt, ibland även visning av lägenheter
- Felanmälningar - ta emot och registrera
- Kravrutiner
- Tagg- och nyckelhantering
- Diverse kontorsgöromål och småärenden
Om dig
Vi söker dig som har ett utpräglat sinne för service och är lyhörd i dina relationer, både internt och externt. För att trivas hos oss bör du vara en social person som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö med flera kontaktytor.
Du har lätt för att samarbeta och är både lösningsorienterad och ansvarstagande. Som person är du kommunikativ och utrycker dig obehindrat i tal och skrift i svenska.
Vidare ser vi att du är en prestigelös och förändringsbenägen person som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter när det behövs. Du är van att arbeta i affärssystem och har meriterande kunskaper i Vitec.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
- Minst tre års erfarenhet av fastighetsbranschen
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Grundläggande kunskaper i hyresjuridik
Meriterande
- Erfarenhet i fastighetssystemet Vitec
- Erfarenhet av besiktningar
- Erfarenhet av underhåll i lägenheter
Information om tjänsten
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader.
Placering: Ängelholm
Tillträde: 15 februari. Urval, tester och intervjuer sker löpande.
Om Melin Fastigheter
Melin Förvaltnings AB är ett familjeföretag som äger och förvaltar lägenheter och lokaler i centrala Ängelholm. Vi har hyresgästen och det goda boendet i fokus. Idag är vi 14 anställda som ansvarar för fastighetsunderhåll och som hjälps åt att ge våra hyresgäster den bästa servicen. Bolaget och dess dotterbolag äger och förvaltar cirka 940 lägenheter och 17 000 m² lokaler fördelat på 60 kommersiella kontrakt.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Melin Fastigheter med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 20 oktober 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.