Fastighetsansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du kombinera dina kunskaper inom fastighetsbranschen med att göra skillnad för människor som har behov av stöd i sin vardag? Då kan den här tjänsten vara något för Dig!

Vi söker en engagerad, kunnig och kommunikativ medarbetare till en nyinrättad tjänst som fastighetsansvarig.

Är du strukturerad och målmedveten, samtidigt som du har förmågan att upprätthålla och utveckla goda relationer både internt och externt?

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden, utveckla och förverkliga idéer men även värna om grundläggande värderingar i ett företag. Då vill vi gärna ha dig som ny kollega och att just du söker tjänsten!

OM OSS

Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Vi verkställer beslut om bostad med särskild service och daglig verksamhet enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vi är unika i branschen då vi är en ideell och icke vinstdrivande förening.  

Betaniastiftelsen i Askim bildades 1989. Det huvudsakliga syftet är att förvalta det  fastighetsbestånd som tidigare ägdes av Föreningen Betaniahemmet samt erbjuda Betaniahemmet ändamålsenliga lokaler. 

 

OM TJÄNSTEN

Den nya tjänsten inrättas för att höja kvaliteten i våra fastigheter och lokaler och underlätta för verksamheten att fokusera på dem de är till för.. Som fastighetsansvarig ska du arbeta för att erbjuda ändamålsenliga lokaler för boende och deltagare i daglig verksamhet och för att säkerställa en god arbetsmiljö för våra medarbetare. 

I dagsläget driver Föreningen Betaniahemmet verksamhet i tjugo lokaler., med såväl Stiftelsen Betaniahemmet som privata fastighetsägare som hyresvärdar. Våra lokaler är fördelade på tolv boendeenheter, sex dagliga verksamheter  och två kontor för administrativ personal. 

Förutom att tillhandahålla Föreningen bostäder och verksamhetslokaler förvaltar Betaniastiftelsen 1193 kvm lokaler och 5105 kvm bostadsyta med extern uthyrning. Förvaltningsavtal är tecknat med extern förvaltare för stiftelsens hela fastighetsbestånd.

Du kommer att vara direkt underställd verksamhetschefen. Arbetet kommer att ske i nära samarbete med enhetschefer och styrelsen för respektive organisation. Du kommer att ingår i föreningens verksamhetsstöd och kommer vara föredragande i både stiftelsens och föreningens  styrelser. 

 

ARBETSUPPGIFTER
- Ha ett övergripande ansvar för föreningens/stiftelsens fastighets- och lokalhantering, såväl i egna som inhyrda lokaler. 
- Löpande följa och identifiera verksamhetens korta-och långsiktiga lokalbehov med fokus på de som bor och verkar i våra boenden och dagliga verksamheter, medarbetare och ekonomi.
- I dialog med berörda chefer arbeta fram en strategisk fastighetsplan och ansvara för dess genomförande och uppföljning. 
- Vara beställare och samordna våra lokalutvecklingsprojekt gentemot entreprenörer och fastighetsägare. 
- Vara kontaktperson och kravställare gentemot vår externa fastighetsförvaltare. 
- Värdera nya erbjudanden och medverka vid utveckling av nya boenden.
- Delta och stödja i arbetet med beredning av ärenden och underlag till vår styrelse.  

 
KVALIFIKATIONER
- Relevant Högskoleutbildning 
- Minst 5 år erfarenhet från fastighetsförvaltning och /eller entreprenad i samordnande och ledande funktion
- Erfarenhet av systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete
- Erfarenhet av arbete från vård och omsorgssektorn är meriterande.

 

ÖVRIGT
Bra anställningsvillkor enligt kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

B körkort och tillgång till egen bil behövs för tjänsten

Godkänt utdrag ur belastningsregistret ska godkännas innan anställning och arbetsgivaren tillämpar provanställning 6 mån

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från säljare i dessa frågor.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Föreningen Betaniahemmet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 29 mars 2022

Besöksadress

Ulla Lyckas väg 9
None

Postadress

428 33 Kållered
KÅLLERED, 42833

Liknande jobb


Kommersiell förvaltare

Kommersiell förvaltare

25 november 2024

Underhållsansvarig

Underhållsansvarig

24 november 2024