OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.
Att arbeta på Hedin Bil medför att vara en del av en tillväxtresa som vi vill att du ska vara med på. Du ska känna att du har inflytande att påverka både din egen och våra kunders möjligheter till framfart. Hedin Bil ska vara ett företag som ser dig och din potential att utvecklas och det ska självklart vara kul att arbeta med oss!
Vill du vara med och axla ansvaret som lokalansvarig för Hedin Bil i Jönköping? Rollen innefattar våra anläggningar för personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi har två spännande fastigheter på ca 23,000 m². Visionen är att skapa en arbetsplats som bjuder in till en härlig arbetsmiljö för alla våra kunder och anställda. Det finns restaurang, personalmatsal, konferensutrymmen samt bilhall, verkstäder och parkering.
Dina arbetsuppgifter
Som lokalansvarig bär du ansvaret för att lokalerna är i fint skick. Vidare ska du säkerhetsställa att arbetsplatsen är trygg och säker för både medarbetare och gäster. I din roll ansvarar du driftmässigt för såväl egendom som byggnad. I rollen kommer du arbeta proaktivt med brand- och säkerhet såväl praktiskt som administrativt. Du förväntas arbeta med både interna och externa kontaktytor. Därtill förväntas du hantera alla fastighetsrelaterade frågor i teamet.
I arbetsuppgifterna ingår;
Fastighetsskötsel (se till att fastighetsabetet sköts samt säkerställa underhåll)
Vara kontaktperson i tekniska frågor och gränsdragning gentemot hyresvärd samt ärende av felavhjälpande karaktär
Kontakt med plats-/verkstadschef, leverantörer, fastighetsägare samt med olika myndigheter
Yttre miljö (tex. grönskötsel, snöröjning, trädgårdsskötsel med mera)
Inre miljö (kontaktperson och ansvarig för koordinering av arbete med externa leverantörer till exempel ventilationsfrågor, byte av lysrör, ritningar arbetsplatser kontor etc.)
Ansvara för lås, larm och passage samt fungera som kontaktperson till extern larmtjänst
Ansvara för service portar, hissar etc.
Hantera el-revisioner vilket innefattar beställning och uppföljning
Analysera och göra insatser för driftoptimering av byggnadens klimatsystem
Säkerställa att myndighetskrav, åtaganden i hyresavtal följs
Systematiskt brandskyddsarbete, skalskydd och övergripande trygghets- och säkerhetsarbete
Generellt besiktningsarbete
Löpande underhåll, eventuella reparationer, tillsyn av samtliga ytor i anläggningen
Hantering av fakturor från våra leverantörer men kontering i fakturasystem
Ansvar för upphandling och upprättande av lokala avtal tillsammans med våra platschefer och inköpsavdelning.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, byggnadsteknik eller liknande och har flerårig erfarenhet av drift- och förvaltning av framför allt kommersiella fastigheter. Vi ser gärna att det krävs en god byggnadsteknisk kompetens för att stötta vår verksamhet i frågor om underhåll, reparation och utbyte. Därför söker vi dig med erfarenhet inom teknisk förvaltning. Vidare ser vi gärna att du har intresse för något av områdena El, VVS och/eller styr- och reglerteknik. Du bör du ha goda kunskaper kring brandsäkerhet samt regelverk inom fastighet. Meriterande är om du har utbildning i systematisk arbetsmiljö och brandskydd. I övrigt har du god datorvana och goda kunskaper i svenska och engelska.
För att passa i rollen som lokalansvarig fastighetsskötare är du ansvarstagande och har en förmåga att kunna prioritera. Vi värdesätter att du är driftig, strukturerad och har god organisationsförmåga. Du motiverar och deltar aktivt i det praktiska arbetet. Som person har du lätt för att samarbeta samt har ett stort fokus på kundnöjdhet och service. Du motiveras av utmaningar och problemlösningar. Du kan självständigt planera och strukturera ditt arbete. Inte minst skall du ha ett stort hjärta för service samt vara en duktig administratör.
Goda kunskaper i Excel och Word är ett krav samt övrig god datavana. Slutligen ser vi att du arbetar bra med andra människor och är uppmärksam för andras synpunkter. Du trivs i en expansiv organisation där det kan ske snabba förändringar.
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.
Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Placeringsort är Jönköping.
Hantering av ansökningar
Låter detta spännande och som nästa steg för dig? Då ska du ansöka redan idag!
Vi behandlar ansökningar löpande och vår ambition är att tillsätta rollen så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23