OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Dig som är en erfaren ledare med tidigare erfarenhet från fastighetsdrift och underhåll, gärna inom hotellverksamhet eller tidigare drift av bad. Du är utåtriktad, positiv och kunnig inom fastighetsdrift och -skötsel.
Övergripande innehåll för tjänsten
Du kommer att vara fastighetsansvarig för SkiStar Lodge Hundfjället, Lindvallen och Experium vilket innebär ett personalansvar för ca 8 medarbetare under vintersäsongen med specialkompetens inom tekniskt underhåll, bad och fastighetsskötsel. Tillsammans med din arbetsgrupp är du en del av SkiStar Sälens fastighetsorganisation.
Som Fastighetsansvarig har Du ett övergripande ansvar för SkiStar Lodge och Experiums fastighetsdrift och Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Logi och Fastighet, Sälen. Som fastighetsansvarig rapporterar Du till Affärsområdeschefen för Logi och Fastighetsavdelningen samt ingår även i ledningsgrupper för respektive Lodge.
Arbetsuppgifter
- Personalansvar och driftsbudgetsansvar innefattade kostnadsuppföljning.
- Sakgranskning och kontering av leverantörsfakturor för området fastighet.
- Samordna och ta beslut rörande den löpande fastighetsdriften inom området.
- Ansvar för verksamheten, från förberedande inför öppning, underhållsplanering och daglig drift under vintersäsongen samt utveckling och underhåll av anläggningen.
- Säkerställa ett gott samarbete med våra gäster, intressenter såsom restauranger och hyresgäster med flera i området.
- Verka för att utveckla fastighetsdriften så som rutiner, årshjul och att säkerställa kompetensen inom området.
- Verka för en positiv företagskultur och inspirera samt engagera dina medarbetare.
Som person är du professionell, självständig, motiverad och har förmåga att se helheten. Du har en hög stresströskel, förmåga att anpassa dig och är flexibel.
Du har en tidigare ledarerfarenhet inom fastighetsområdet och tycker om att arbeta med människor. Du leder dina medarbetare på ett tydligt och entusiasmerande sätt och har ett affärsdriv samt vilja att utveckla din organisation i syfte att optimera driften och finna nya lösningar för att leverera maximal nytta och upplevelse för våra gäster. Du har ett brinnande intresse för vår verksamhet och vill bo och verka på en skidort där man lever alpin skidåkning.
För att lyckas i rollen ser vi även en god förståelse för fastighet/hotelldrift, med tidigare erfarenhet från likande verksamhet som en fördel. Vana av att arbeta inom större organisationer och att ha ett helhetsperspektiv är också ett plus. Vi ser även att du har god en ekonomisk medvetenhet och är noggrann.
Anställningsform:
- Tillsvidaretjänst med start 1 juni, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Arbetstider:
- Heltid, varierande arbetstider såväl vardag som helg.
Att få jobba med minnesvärda fjällupplevelser året runt tycker vi är det bästa som finns!
Vår personal är vår absolut största tillgång. Ett gemensamt engagemang och en strävan efter att skapa en bra fjällupplevelse för våra gäster är en stor del av vår framgång. Hos oss kan du vara dig själv och ha kul, samtidigt som du levererar ett betydande resultat tillsammans med fantastiska kollegor.
På SkiStar är vi fler än 500 helårsanställda som tillsammans jobbar med bland annat försäljning, ekonomi, drift, aktiviteter, It, administration, logiförmedling, fastighetsservice och marknadsföring. Under vintersäsong har vi dessutom över 2200 säsongsanställda.