OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alligo är ett företag som består av varumärkena Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Bolaget är ett resultat av sammanslagning av flera företag. Vi har cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland där vi säljer bla yrkeskläder och verktyg till företag. Alligo har i dagsläget cirka 2 200 medarbetare och ett stort butiksnät i Norden.
Vi söker Fastighetsansvarig Sverige till Alligo
Tycker du om att jobba i en bred roll med stort eget ansvar och möjlighet till utveckling? Gillar du att förhandla och bygga relationer både externt och internt? Har du erfarenhet från butiksetablering och är en självgående person som gillar att ha många kontaktytor både inom och utanför företaget så kan det vara dig vi söker! Hos oss får du en rolig tjänst i ett expansivt och fartfyllt företag med god ekonomi.
Tjänsten
Som fastighetsansvarig är du ansvarig för Alligos hyresavtal, förvaltning och förhandling i Sverige. Vi har idag ca 90 lokaler i hela Sverige.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Ansvara för hyresförhandlingar mot Alligos svenska fastighetsägare
- Förvaltning av befintliga hyresavtal, tolka hyresavtal, handlägga omförhandlingar och bevaka uppsägningar
- Delta i eller driva olika typer projekt
- Analysera potentiella lägen för nyetablering av butik enligt fastlagd etableringsstrategi
- Utvärdera och eventuellt omlokalisera befintliga butiker
Du jobbar nära vår koncept- och etableringsavdelning och rapporterar till Fastighets- och säkerhetschef. Placeringen är på vårt kontor i Tyresö. Resor förekommer.
Vi erbjuder
Du kommer till ett företag i ständig förändring med korta beslutsvägar. Det går bra för oss och det finns resurser att etablera fler butiker, bygga om och driva utvecklingsprojekt. Det är en självständig roll med stort eget ansvar och eget mandat. Du kommer även att få möjlighet till fortsatt utveckling i takt med att vi växer. Dessutom får du jobba med våra trevliga produkter!
Din bakgrund och person
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och erfarenhet från etablering och förvaltning av fastigheter. Du har jobbat med butiker tidigare och kanske kommer du från en kedja med butiksnät i Sverige. Du har även erfarenhet från hyresförhandlingar och goda kunskaper inom hyresjuridik. Det är en fördel om du har etablerade kontakter med fastighetsägande bolag runtom i landet.
Som person är du självgående, har helikopterperspektiv och kan genom det skapa nytta för hela butiksnätet. Du har lätt för att samarbeta och bidrar till tvärfunktionellt arbete, gillar att bygga relationer och är bra på att kommunicera.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 20 februari 2020. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 eller rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på (http://www.properpeople.se)
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus