OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vy Buss är ett av Nordens största bussbolag med verksamhet i Norge och Sverige. Bolaget omsätter drygt 5,6 miljarder per år och har ca 5 500 medarbetare, samt ca 3300 bussar. Vy är ett helägt dotterbolag till Vy Group AS.
Vy Buss verksamhet i Sverige omfattar ca 1700 medarbetare inom såväl upphandlad som kommersiell trafik under varumärkena Vy Bus4You och Vy Flygbussarna. Vår verksamhet utgår från 29 olika depåer från Östersund i norr till Lund och Hässleholm i söder. Tillsammans omsätter vi drygt 1,5 miljarder kronor och har 1 700 medarbetare, samt ca 755 bussar.
För mer info se: www.vy.se/vygruppen/om-oss
I den här rollen har du ett brett ansvar för fastighetsfrågor för Vys verksamhet i hela Sverige, i ett framtidsinriktat jobb inom hållbar kollektivtrafik.
Fastighetsansvarig ingår i Teknikavdelningen, rapporterar till Teknisk Direktör och har övergripande arbetsuppgifter för fastighet och inköp men även fordon och fordonsunderhåll. I en övergång till ökad trafik med elfordon investerar Vy i infrastruktur för laddning, där du är ansvarig att ge stöd och underlag. Som Fastighetsansvarig är du även ett stöd till de verksamhetsansvariga på depåer och verkstäder samt ansvarar för anbudsprocesser och inköpsarbete kopplat till funktionen.
Ansvar och arbetsuppgifter:
• Fastighetsansvar för teknik och ekonomi, som säkerställer funktion och kostnadseffektivitet
• Beställarroll för elavtal, energikartläggningar och utbyggnad av elnätanslutningar och el-infrastruktur inom och utanför bussdepåer
• Löpande uppföljning av nyckeltal för fastighetskostnader och förbrukning
• Utformning av anläggningar inom fastigheter, t.ex. ramper, tvätthallar, tankanläggningar, verkstäder på uppdrag av verksamhetsansvarig
• Ansvar för fastighetsfrågor i anbud som Vy Buss deltar i, med förslag på fastighetslösningar och kostnadskalkyl utifrån verksamhetens behov
• Ansvar för hyresavtal och förhandlingar
• Ansvara för gemensamma leverantörer inom fastighetsområdet, verka för koncernövergripande avtal, samt uppföljning av leverans enligt ingångna avtal
För att trivas i rollen bör du vara en ansvarstagande och noggrann lagspelare som inte är rädd för att komma med nya idéer och att ta egna initiativ. Du är en social person som underhåller goda relationer, har stort tekniskt intresse och viljan att lära dig mer.
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet inom fastighetsförvaltning och gärna högskoleutbildning. Ett extra plus är naturligtvis kunskap inom elkraft och elektromobilitet.
I dina tidigare roller har du arbetat med budget och ekonomisk uppföljning, inköp, förhandling och avtalsjuridik samt kunskap om lagar och avtal som påverkar verksamheten. Du är van att jobba i Microsoft Office och med andra systemstöd. Som person är du kund- och resultatorienterad, har god analytisk och strategisk förmåga och jobbar med planering och engagemang.
Det här är ett jobb för dig som vill vara med och göra avtryck i en verksamhet med samhällsnytta!
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till www.maquire.se senast den 4 april. Vid frågor kontakta Daniel Ågren 0735-19 40 50.