OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Fastighetsavdelningen ingår i den tekniska avdelningen och du kommer att rapportera till den Tekniska Chefen. Den tekniska avdelningen är en del av kommunens Samhälls- och näringslivsutvecklingskontor. Inom kontoret finns tre avdelningar, Mark- exploateringsavdelningen, Planavdelningen och den Tekniska avdelningen. Totalt är vi drygt 20 medarbetare på kontoret. Inom den tekniska avdelningen finns förutom fastighetsenheten, VA enheten och Gata- och park enheten.
Nykvarn är en expansiv kommun med ett snabbt ökande invånarantal. Tillväxten innebär att behovet av kommunal service ökar, vilket bland annat påverkar behovet av lokaler för kommunal verksamhet och fastighetsrelaterade tjänster.
Utöver bostadsfastigheter, som ägs och förvaltas av det allmännyttiga fastighetsbolaget Nykvarnsbostäder, äger kommunen ett bestånd av samhällsfastigheter bestående av skolor, förskolor, vård- och omsorgs¬lokaler, lokaler för sport och fritid m.m., som primärt hyrs och används av olika kommunala verksamheter. Kommunen hyr dessutom in vissa lokaler från privata fastighetsägare.
Nu söker vi en fastighetsansvarig till vår fastighetsenhet.
Kommunens snabba expansion kräver en kontinuerlig och hög investeringstakt i befintliga fastigheter. Den kommunala fastighetsförvaltningen omsätter ca 75 mkr och investeringar i ungefär samma storleksordning.
Som fastighetsansvarig har du budget- och resultatansvar och är huvudansvarig för den löpande förvaltningen av kommunens fastigheter. I detta ingår att hyresförhandla och teckna hyresavtal såväl internt som externt. Den tekniska förvaltningen samt lokalvård utförs av vår upphandlade fastighetsoperatör. En mycket viktig uppgift kommer vara att agera beställare/kravställare och följa upp drift och ekonomi.
Du kommer att verka i nära samarbete med kommunens lokalstrateg, fastighetsadminstratör, ekonomiavdelning samt upphandlad operatör för fastighetsdriften.
Du har erfarenhet och intresse av teknisk och ekonomisk fastighetsförvaltning kombinerat med goda kunskaper i hyresjuridik och erfarenhet av hyresförhandling.
Som person är du är initiativrik och lösningsorienterad. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Då ditt arbete innefattar såväl små som stora projekt är det viktigt att du erfarenhet av och förmåga att driva och följa upp projekt såväl tekniskt som ekonomiskt. För att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt är det av stor vikt att du analytisk och noggrann och har en god förmåga att planera din arbetsvardag samt skapa en god struktur.
Du kan hantera information i form av text, siffror, kartor och byggnadsritningar och kan sammanställa sådant i lätt uppfattbara presentationer.
Krav
. Eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt erfarenheter och kunskaper som bedöms likvärdiga rörande byggnader, installationer, fastighetsdrift, fastighetsekonomi och fastighetsförvaltning.
- Då tjänsten kan innebära att författa tjänsteskrivelser och lägga fram information inför större grupper av tjänstemän och politiker, ställs krav på att du kan uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift.
- Körkort för personbil.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus