OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Är du sugen på nya utmaningar inom fastighetsbranschen? Låter det spännande att få anta en nyinrättad roll som ekonomiassistent på ett företag där du har möjligheten att utvecklas?
Då ska du läsa vidare!
Vår kund Fastighetsaktiebolaget Folkets Hus i Stockholm ska nu rekrytera en ekonomiassistent på heltid med start i början på april 2021. Kontoret är modernt, trivsamt och beläget i city med närhet till goda kommunikationsmöjligheter.
Om vår kund:
Företaget är en fastighetsägare som äger och förvaltar egna fastigheter långsiktigt. Verksamheten växer idag och utvecklas tillsammans med sina hyresgäster och nya förvaltningsuppdrag, vilket ger möjlighet till delaktighet och utveckling.
Dotterbolaget BanFast Förvaltning ansvarar för de externa förvaltningsuppdragen och består idag av 16 medarbetare. Då man växer med nya uppdrag kommer man att under våren 2021
bli fler medarbetare varpå vi nu söker dig som är intresserad av rollen som ekonomiassistent.
Arbetsuppgifter:
I den nyinrättade rollen som ekonomiassistent kommer du primärt att arbeta med, och ansvara för;
• Kund- och leverantörsreskontra
• Bokföring av in- och utbetalningar
• Löpande bokföring
• Kundfakturering
• Viss inköpsadministration
• Viss hyresadministration
• Avstämningar
Ekonomi-teamet är ett sammansvetsat och kundorienterat team som idag består av 6 medarbetare där man tillsammans ansvarar för ekonomi- och hyresadministration, löpande redovisning, bokslut och koncernredovisning mm. Förutom egna interna bolag, ansvarar man även för ekonomisk förvaltning och hyresadministration för externa kunder. Teamet har också ett tätt samarbete med fastighetsförvaltare och driftpersonal
Din bakgrund:
Vi tror att du som söker den här tjänsten har studerat ekonomi eller redovisning och har minst ett par års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning. Som person är du flexibel och prestigelös, har ett driv för lärande samt trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Eftersom tjänsten innebär kontakter med medarbetare, kunder och leverantörer, är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera. Givet rollens beskaffenhet och karaktär ställs det krav på goda kunskaper i svenska språket och mycket god vana av systemlösningar och Office-paketet. För att trivas i rollen tror vi är du en självgående person som ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ. Du är strukturerad, noggrann och trivs med detaljorienterade uppgifter samt att ständigt arbeta mot tydliga mål och deadlines.
Varför ska du söka den här tjänsten? Du kommer arbeta i en öppen och trivsam miljö med trevliga kollegor som idag har en stor gemenskap och vänskaplig stämning. Du kommer i första hand rapportera till redovisningsansvarig. Ekonomichefen har dock personalansvaret för hela teamet. Kärnvärdena i bolaget är att man är professionell och bemöter alla med respekt, kunnande och engagemang. Vår kund har kollektivavtal samt i övrigt fina anställningsvillkor.
Varmt välkommen med din ansökan! Urvalet sker löpande så sök redan idag
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg