OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krambo AB, som idag har ca 100 medarbetare, är det kommunala bostadsbolaget i Kramfors kommun. Vårt uppdrag är att vara Kramfors kommuns bostadspolitiska verktyg för att kunna trygga bostadsförsörjningen i kommunen, påverka boendeintegrationen samt öka valfriheten och inflytandet i boendet. Vi har ett aktivt samhällsengagemang och tillsammans med kommunen och andra intressenter medverkar vi till en positiv utveckling och gör kommunen attraktivare som bostads- och verksamhetsort i regionen. Vi på Krambo är ALLA en del av hemkänslan! Affärsmässiga, Lösningsorienterade, Lyhörda och Ansvarstagande!
Vi rekryterar nu till en spännande, delvis ny, tjänst inom vår ekonomiavdelning. Vi söker dig som gillar utveckling, att själv få påverka och sätta din egen prägel på rollen. Du kommer att kunna bidra med dina erfarenheter och får vara med på vår utvecklingsresa som präglas av nytänkande och framåtanda! Är det här ditt nästa steg som controller?
Arbetsuppgifter
I din roll som controller är du direkt underställd vår ekonomichef Camilla. Vi blir, tillsammans med dig, ett team på fyra personer. Ekonomiavdelningen har stor påverkan på företagets utveckling genom att vi arbetar nära övriga delar i organisationen. Du kommer också att vara ett stöd till dina medarbetare genom att bidra med en ökad ekonomisk kunskap, du utbildar och är organisationen behjälplig i ekonomirelaterade frågor. Du coachar dina medarbetare i såväl budget- och prognosarbete som med analys och uppföljning.
I rollen ingår att arbeta med administration och uppföljning av våra investeringsprojekt, samt att vara delaktig i upprättande månads- och årsbokslut. Vi har stora och spännande investeringsprojekt på gång där du blir en viktig del i arbetet. För oss är det också viktigt att kontinuerligt utveckla våra processer, rutiner och verktyg, vilket du kommer att vara delaktig i. Vi ser nu även över våra digitala system, för förbättrade och effektivare processer. Parallellt med ditt arbete i teamet ges du också möjlighet att driva egna processer.
Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk alternativt eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller kunskaper enligt motsvarande. Du har goda kunskaper i Excel och god pedagogisk förmåga. Har du tidigare erfarenhet inom fastighetsekonomi och fastighetsmoms är det meriterande.
Som person är du nyfiken, lite klurig och gillar att hitta smarta lösningar! Du kommer att ha nytta av din analytiska ådra likväl som du är målinriktad och gillar att driva processer för ökad effektivitet. Vi tror också att du är strukturerad och gillar ordning och reda.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med individuell lönesättning.
Ansöka och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf. Om du har frågor är du välkommen att mail på annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se ett sms på 070 - 377 20 63. Läser mail under semestern, eventuellt med viss fördröjning.
Sista ansökningsdag: 7 augusti - 22
Vi välkomnar din ansökan!