OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Laponia Resort är ett privatägt företag och är ett av Norrlands största hotell och konferensanläggning i hjärtat av Lappland. Vi är en del av Pite Havbad Group.
Hotellet är nyligen renoverat och har 200 rum. Vårt nyaste förvärv är Camp Gielas med ca 80 campingplatser, 58 stuglägenheter och massvis med ytor för aktiviteter.
Under vintersäsongen öppnar vi även upp vårt boutiquehotell "Skogen hotell" med 42 st hotellrum samt restaurang.
Förutom hotell och camping driver vi även en padelhall med 4 st inomhusbanor och en utomhusbana.
Vi har en bred verksamhet och våra gäster kommer från hela världen. Förutom affärsresenärer har vi många biltestföretag samt arrangörer för bilevent. Vi har även flertalet sommar och vinterturister, lunchgäster, nöjesgäster samt konferenser.
Nu söker vi en mycket viktig nyckelspelare till vårt team. Vi söker dig med stort driv och engagemang som vill sprida glädje och ha roligt på jobbet. Som nyckelspelare i teamet ansvarar du för fastigheternas drift och underhåll. Ditt främsta fokus, tillsammans med dina kollegor, är att hålla hotellet och alla våra fastigheter i utmärkt skick för våra gäster.
Tjänsten ställer höga krav på att du är strategisk, organiserad och strukturerad med fokus på rätt sak i rätt tid.
ANSVARSOMRÅDEN
·Planera och förebygga underhåll
· Upprätta tydliga mål och leverera bästa möjliga resultat
· Schemaläggning
· Utveckla fastigheten
· Planera och genomföra kort- och långsiktiga investeringar inom fastigheten
· Leda, utveckla och kompetensutveckla teamet inom avdelningen.
· Påläst och uppdaterad gällande lag och avtal samt företagets policy som berör fastighet och brandsäkerhet
· Företagets kontaktperson mot myndigheter och deras krav
· Säkerställa brandsäkerhet, utveckla, utbilda, dokumentera och följa upp.
· Bidra till att skapa en trygg miljö för gäster och anställda
· Säkerställa att upphandlingar med leverantörer sker på ett korrekt sätt
· SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete)
VEM SÖKER VI?
· Du är en "doer" och kan litegrann om allting rörande fastighetsunderhåll. Det du inte kan lär du dig gärna.
· Du är noggrann i den ekonomiska planeringen, budgeteringen och rapporteringen. Struktur, organisation och rätt prioriteringar är en självklarhet för dig.
· Du har god datavana och kunskaper i Officepaketet och uttrycker dig väl i Svenska gällande både tal och skrift.
· Du har inga problem att skapa relationer varken internt, externt eller med samarbetspartners och förmedlar, med positiv och go attityd, känsla för kvalitet och gästservice till både medarbetare och gäster.
VI ERBJUDER:
· Tillsvidare anställning. Heltid med 6 månaders provtjänstgöring. Tillträde efter överenskommelse.
· Eftersom vi har en verksamhet som som är öppen 24-7, året runt, förekommer arbete under kvällar och helger. Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!