OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?
Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta nära din verksamhet och leda en grupp kompetenta, specialiserade och erfarna medarbetare? Vill du arbeta med personal, ekonomi, drift, fastighetsunderhåll och byggnation?
Som fastighetschef hos oss kommer du vara första linjens chef och arbetsgivarens representant med ansvar för avdelningens verksamhet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö.
Fastighetschefen leder fastighetsavdelningen som idag har 20-tal medarbetare och tillhör tekniska förvaltningen. Tekniska förvaltningen arbetar med uppdrag inom tekniska nämndens ansvarsområde.
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förse kommunens verksamheter med ändamålsenliga lokaler genom förvaltning, fastighetsdrift, underhåll och byggnation.
Avdelningen förvaltar ca 200 000 m2 och arbetar även med energifrågor och hyresadministration.
Ditt ansvar som fastighetschef innebär att leda avdelningens personal i deras arbete, planera och förbereda projekt, hantera strategiska fastighetsfrågor och samarbeta kontinuerligt med kommunens verksamheter och marknadens aktörer.
Fastighetschefen rapporterar till den tekniske chefen och ingår i tekniska förvaltningens ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom fastighetsförvaltning eller har gedigen erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har kunskaper inom fastighetsekonomi, bygg-och installationsteknik och LOU.
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och service med förmåga att organisera verksamheten med brukarna av kommunens fastigheter i fokus. Har du erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation är detta meriterande.
I din roll har du många interna och externa kontakter och det är viktigt för oss att främja samverkan samt att hålla en god dialog. För att lyckas med detta kräver det att du är bra på att bygga nätverk, upprätthålla goda relationer och skapa förtroende.
Du ska ha goda ledaregenskaper, kunna samordna grupper, motivera, skapa engagemang och delaktighet. För att lyckas med detta krävs det att du har en god samarbetsförmåga, lyssnar och kommunicerar tydligt samt uttrycker dig lätt i såväl tal som skrift. Du har stort intresse av att utveckla, coacha och stötta dina medarbetare, där ledarskapsutbildning ses som meriterande.
Karakteristiskt för dig är att du är en initiativtagare som uppnår resultat, och du är en kunskapsresurs för andra.
Körkort för personbil krävs.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Oléhn
0372-78 93 35
Carina Sennerby
0372-78 93 00
Jan Bernhardsson
0372-78 93 41
Fackliga kontaktpersoner
0372-78 90 00
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Mariana Axelsson
0372-78 93 46
Maria Sjödin
0372-78 93 47
Per-Olov Almqvist
0372-78 93 02
Wiebke Harders
0372-78 93 16
Brandinspektör/personalansvarig Marcus Walldén
0372-78 91 73