OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ULRICEHAMNS KOMMUN Fastighetsavdelning är en funktion inom kommunens serviceförvaltning. Organisationen har under senaste åren vuxit och är indelad i områdena fastighetsförvaltning; fastighetsskötsel och lokalvård, projektledning/ nyproduktion, skogsförvaltning samt administration och har totalt ca 90 anställda. Fastighetsavdelningen förvaltar 155.000 kvm lokalyta och omsätter ca 105 miljoner kronor vilket utgör ca 12% av kommunens totala budget. Kommunens användning och behov av lokaler samordnas för kommunkoncernen genom en ledningsgrupp för lokalfrågor. Söker Fastighetschef med ledarförmåga och framtidsvisioner Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att leda genomförandet av kommunens lokalresursplanering, ansvara för kommunens lokalbank och att utarbeta underlag för beslut i ledningsgruppen för lokalfrågor. Fastighetschefen ska också vara ett expertstöd i frågor som rör fastighetsområdet t ex kostnadsberäkningar och tecknande av hyresavtal mm. Du ska leda och utveckla en organisation som kännetecknas av serviceanda och kundorientering. Du ska tillämpa ett situationsanpassat ledarskap, vara synlig i organisationen och kunna skapa engagemang bland de anställda. Viktigt är att utveckla och förtydliga roller inom fastighetsavdelningen. Fastighetschefen ingår också i serviceförvaltningens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker Dig som har adekvat högskoleutbildning med teknisk och ekonomisk inriktning eller likvärdig utbildning i kombination med kvalificerad flerårig erfarenhet av arbete med lokalförsörjning och lokaleffektivitet. Vi kommer att lägga stor vikt vid Din ledarförmåga och det är särskilt viktigt att Du är tydlig, engagerad och målinriktad.