OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven ledare med goda kunskaper inom fastighet och kulturbyggnadsvård? Har du erfarenhet av projektledning i sin helhet, med både strategiska och operativa delar? Är du intresserad av att bli en nyckelperson i arbetet med kyrkliga fastigheter och inventarier? I så fall kan det vara dig vi söker!
Eskilstuna pastorat består av Tunafors-, S:t Johannes-, S:t Ansgars- och Västra Rekarne församling. I pastoratet finns även en begravningsverksamhet, två förskolor samt en bred stödfunktion med kompetens inom administration, HR/lön, ekonomi, IT, kommunikation, bokning och fastighet.
I pastoratets ägo finns ett stort antal fastigheter där de allra flesta har ett kulturvärde, så som exempelvis kyrkor, kapell och församlingshem. Vi söker dig som är intresserad av att ta ett helhetsgrepp kring arbetet med dessa fastigheter, där både hårda och mjuka värden ingår. Låter detta som något för dig? Läs gärna vidare!
ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetschef hos oss kommer du att samordna och leda arbetet med att bevara, vårda och utveckla alla pastoratets fastigheter och deras många gånger unika inventarier. Du förväntas kunna hålla ihop och driva olika projekt på området och samverka kring fastighetsfrågor med både interna och externa parter. Du kommer att vara direkt underställd kyrkoherden och vara en del av pastoratets ledningsgrupp.
Arbetsuppgifter:
• Personal-, verksamhets- och budgetansvar för fastighetsavdelningen.
• Planera, strukturera och sammanställa projekt
• Projektleda, genomföra, följa upp och utvärdera fastighetsprojekt inom pastoratet.
• Handlägga ärenden genom att ta fram beslutsunderlag, fakta, analysera och skriva utlåtanden.
• Säkerställa att inventarier hanteras enligt underhållsplan.
• Samverka med övriga relevanta interna och externa aktörer, exempelvis kommunen och Länsstyrelsen.
Du kommer ha ditt kontor i Kyrkans hus, Smörparken i centrala Eskilstuna. Resor till pastoratets olika verksamheter kommer vara vanligt förekommande.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du
• har en lämplig högskoleutbildning inom t ex arkitektur eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• har aktuell erfarenhet av att arbeta i en ledande roll
• har utbildning och/eller erfarenhet inom projektledning
• har goda kunskaper och minst tre års erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen
• har ett intresse för kyrkliga fastigheter och inventarier
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• har goda datakunskaper och vana att arbeta i olika system
• har B-körkort
Utöver detta är det meriterande om du
• har arkitektonisk erfarenhet
• har utbildning och/eller arbetslivserfarenhet med inriktning mot byggnadsvård och kulturbyggnader
• har tidigare erfarenhet av fastighetsadministration
• har tidigare erfarenhet av arbete inom Svenska kyrkan
Vem är du?
• Du är strukturerad, ordningsam och självgående.
• Då arbetet till stor del bedrivs självständigt är det väsentligt att du som söker tar egna initiativ och kan driva arbeten och processer framåt.
• Du behöver ha god samarbetsförmåga då tjänsten innebär många kontakter och mycket samverkan såväl internt som externt.
• I arbetet med kyrkans unika fastigheter och inventarier har du även ett öga för detaljer och det estetiska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du delar Svenska kyrkans grundläggande värderingar.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder individuell lönesättning, ett generöst friskvårdsbidrag och utbildningar som bidrar till din kompetensutveckling. Inte minst erbjuder vi dig kompetenta och engagerade medarbetare.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I den här rekryteringen arbetar vi med arbetspsykologiska tester som en del av urvalet.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).