Fastighetschef till ett statligt bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren konsult som känner dig bekväm i en ledarroll? Har du dessutom erfarenhet från fastighetsbranschen? - Vad bra! Vi söker nu en interimschef för fastighetsenheten hos vår kund som är ett statligt bolag i Stockholm. En mycket spännande möjlighet för dig som vill kombinera intresset för fastigheter och människor.

Om uppdraget

I rollen som chef för fastighetsenheten kommer du tillsammans med medarbetarna på enheten bidra till att etablera, implementera och förvalta enhetens uppdrag samt utveckla detta inom givna ramar.

- Lokalplanering - Verkets lokalförsörjning på kort och lång sikt
- Fysisk säkerhet
- Förvaltning, drift och underhåll av ägda och inhyrda fastigheter
- Möbler och inredning
- Kontorsservice och lokalvård
- Fortsätta uppbyggnaden av enheten genom rekryteringar och upphandlingar av konsulter för olika typer av uppdrag


Som konsult förväntas du bidra till:

- En god och säker arbetsmiljö
- Framdrift i för kundens viktiga frågor
- Effektiva arbetssätt
- Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet
- Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap
- Att utveckla den kollektiva förmågan inom enheten


Övrigt
Uppdragetsperiod: 07 nov 2021-31 mats 2022 med möjlighet till förlängning 3 månader
Omfattning: 80-100%
Placering: Stockholm norra sidan. Inrikesresor kan förkomma.

Om dig
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom fastighetsområdet. Du har minst 5 årserfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar varav minst 3 år inom fastighetsbranschen. Det är även meriterande om du har 3 års erfarenhet från att leda projekt inom fastighetsområdet.

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju (digital intervju) hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.

I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-718200.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 17 februari 2022

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024

29 maj 2024