Fastighetschef till Linköpings Domkyrkopastorat

Arbetsbeskrivning

Linköpings domkyrkopastorat – ett pastorat som gör skillnad.

I Linköpings domkyrkopastorat verkar människor med djup kompetens inom teologi, diakoni, pedagogik, musik, administration och service. Mellan och inom varje yrkesgrupp finns plats för kunskapsutbyte, reflektion, skratt och goda samtal. Vårt mål är att på bästa sätt använda oss av varandras resurser, arbeta tillsammans och att ständigt utvecklas utifrån vår vision ”För att världen ska leva”. Pastoratets mål är att bidra till det goda samhället och ett särskilt fokus på dop och konfirmation.

Domkyrkopastoratet består av nio församlingar. Vi firar gudstjänst i 11 kyrkor där ideella medarbetare i hög grad bidrar till ett levande församlingsliv. Här finns fler än 200 anställda medarbetare med en gemensam förvaltning som tillhandahåller ett professionellt stöd med relevant kompetens inom ekonomi, HR, begravnings- och fastighetsfrågor, lokalvård, kommunikation och IT.

Vi söker nu en Fastighetschef!

Som Fastighetschef hos oss ansvarar du för vår fastighetsenhet med 13 medarbetare, som tillsammans med dig underhåller och utvecklar våra 30-talet fastigheter i centrala Linköping med omnejd. Vi är stolta över våra fastigheter, som har en spännvidd från 1100-talet till nybyggnationer, flera av fastigheterna är unika och är väl underhållna. Vi utvecklar vårt fastighetsbestånd kontinuerligt för att optimera nyttjandet och för närvarande bygger vi en helt ny maskinhall och en ekonomibyggnad i Lilla Aska. Vi har också ett tydligt hållbarhetsfokus, inom pastoratet satsar vi på bland annat solcellspark och energibesparande insatser av olika slag. I din enhet ingår en förvaltare, en driftingenjör, tre fastighetstekniker, en drifttekniker inriktad på ljud och ljus samt en lokalvårdsgrupp med en städledare. Du ingår i kyrkoförvaltningens chefsgrupp och rapporterar till förvaltningschef Karolina Einehag.

I tjänsten ingår bland annat följande:

·       Budget- och resultatansvar

·       Personalansvar

·       Ansvar för att uppnå verksamhetsmål

·       Projektledning

·       Säkerställa att vi lever upp till myndighetskrav

·       Säkerställa ändamålsenliga lokaler för de som nyttjar dem

·       Säkerhetsfrågor rörande våra fastigheter

·       Miljöansvar

·       Tekniskt ansvar

·       Kontinuerlig utveckling av fastighetsbeståndet för optimalt nyttjande

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller har införskaffat motsvarande kompetens genom gedigen erfarenhet. Vi ser med fördel att du har verkat i ansvarsfulla roller inom fastighetssektorn, det är meriterande om du har ledarerfarenhet från eget linjeledarskap eller projektledning, men det är inget absolut krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från roller inom den offentliga eller idéburna sektorn. Som person är du handlingskraftig och trygg, du har såväl initiativkraft som mycket god samarbetsförmåga. Rollen innebär många externa och interna kontakter, för att trivas behöver du vara en utåtriktad person som gärna finns mitt i verksamheten och som gillar att arbeta såväl operativt som strategiskt. Andra viktiga egenskaper som vi söker är god kommunikativ förmåga, helhetssyn och hög social kompetens.

Tjänsten kräver god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, du behöver även ha körkort för personbil. Vi förutsätter att du delar Svenska Kyrkans värdegrund.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Jan Schröder på AS&B Executive, 070-618 11 61, eller förvaltningschef Karolina Einehag på 013-30 35 01.

Om du vill vara en del av Svenska kyrkans arbete och utveckling är du varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AS&B Executive
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2024
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024