OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten
Lulebos avdelning för fastighetsförvaltning består idag av drygt 20 medarbetare uppdelade på fyra team/förvaltningsområden. Varje förvaltningsområde har en förvaltare, en bovärd samt ett antal reparatörer och drifttekniker som tillsammans ansvarar för att fastigheterna i området förvaltas och underhålls på ett professionellt, långsiktigt och ekonomiskt hållbart sätt. Fastighetschef ansvarar för budget, prognos vilket inkluderar ansvar för att rapporter och avstämningar genomförs korrekt. Här får du möjligheten att aktivt bidra med utveckling och effektivare arbetssätt inom fastighetsförvaltningen. I rollen som fastighetschef är du direkt underställd VD och ingår i ledningsgrupp. Lulebo erbjuder dig ett utmanande jobb i en utvecklande arbetsmiljö där ledarskap och samarbete är en viktig pusselbit för att lyckas!
Som Fastighetschef kommer du förutom ledaruppdraget att arbeta med:
Ansvar för fastighetsförvaltningens budget
Framtagande av beslutsunderlag i fastighets och förvaltningsfrågor
Optimering av underhållsplaner och förvaltningsrutiner
Kravställning gentemot nya och befintliga leverantörer inom fastighetsförvaltningen
Ansvar för att leverera ökad kundnöjdhet
Vara en god representant för Lulebo och ansiktet utåt i olika nätverk och mot andra intressenter
Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har engagemang och god samarbetsförmåga. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du själv kan påverka ditt arbete, din organisation och företagets inriktning. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet och långsiktiga relationer med både kunder och leverantörer.
Vem är du - Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du driven, initiativtagande och med stor passion för människor och fastigheter. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team samt tycker det är givande att leda, motivera och utveckla dina medarbetare med ett närvarande ledarskap. Vi värdesätter prestigelöshet högt och att du har god förmåga att prioritera och delegera samt agerar pålitligt och etiskt i alla lägen. Vidare har du intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Slutligen söker vi en person med ordning och reda i sitt arbete då målfokus och resultatuppföljning är en viktig del i vår verksamhet.
Utbildning/Kvalifikationer
Vi ser att du har en adekvat universitetsutbildning gärna civilingenjör eller civilekonom, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom flerårigt arbete. För att bli lyckosam i rollen har du dokumenterad ledarerfarenhet med goda resultat.
Krav
B-körkort är en förutsättning och ett krav är att du är ostraffad och klarar en bakgrundskontroll. Vi förutsätter att du är en god kommunikatör internt, externt och uttrycker dig väl på svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Meriterande
Ytterligare språkkunskaper är meriterande liksom erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Kompetenslaget. För frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 78 56.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Sjöberg
0911-91100
Helene Lowall
091191100