Fastighetschef till Salems kommun

Fastighetschef till Salems kommun

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har nära 17 000 invånare och ca. 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 40 medarbetare indelade i sex enheter på uppdrag av kommunstyrelsen och bygg- och miljönämnden. Enheterna är central administration, bygg- och miljö, fastighet, gata/park, VA samt plan och exploatering. Förvaltningen driver kommunens samhällsplanering, miljö-, klimat- och naturvårdsarbete och ansvarar för en god och hållbar boendemiljö för Salems invånare. Förvaltningen har en god stämning och ett klimat där medarbetare samarbetar inom och mellan enheter.

Fastighetsenheten har i uppdrag att bygga, äga, förvalta och utveckla kommunens fastigheter, samt ansvara för in- och uthyrning av kommunala verksamhetslokaler och bostäder utifrån verksamheternas och brukarnas behov. 

Arbetsbeskrivning

Som fastighetschef är ditt uppdrag att driva och utveckla fastighetsenheten på ett ekonomiskt och kvalitetssäkert sätt. Verksamheten innehåller fastighetsadministration projektledare, förvaltare samt fastighetsdrift och har totalt 15 medarbetare. Du arbetar med långsiktig lokalförsörjning för att säkerställa att kommunens olika verksamheter har ändamålsenliga lokaler och bostäder samtidigt som du ser till att underhåll och drift sker så effektivt som möjligt genom både egen personal och konsulter. Det är avgörande att du har både ett strategiskt och operativt angreppssätt i arbetsuppgifterna samt har förmåga att arbeta både kort- och långsiktigt.  För att kunna genomdriva och utföra de uppdrag du ansvarar för krävs god samordning och gott samarbete med de andra förvaltningarna i kommunen. Som företrädare av kommunen är det också viktigt att ha förståelse för den politiska agendan och hur det påverkar organisationen.

Andra viktiga kvaliteter i arbetet är förmågan att genomdriva, utföra samt följa upp de uppdrag och åtaganden du har. Som ledare behöver du vara väl insatt i verksamheten och veta när du själv behöver vara operativ samtidigt som du leder dina medarbetare i deras vardag. 

Tjänsten är direkt underställd förvaltningschefen och du ingår i dennes ledningsgrupp.


Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande tillsammans med minst fem års erfarenhet från fastighetsbranschen inom fastighetsförvaltning, men gärna även byggnation och hyresavtal. Vi vill att du har minst fem års erfarenhet från arbete i ledande befattning med personal- och budgetansvar. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av upphandlingar och avtal och har arbetat inom en politiskt styrd organisation. Vi söker dig som är en trygg ledare med förmågan att skapa engagemang och delaktighet. Som person är du tydlig i din kommunikation och präglas av ett mål- och resultatfokus i prioriteringar, planering och agerande. Det är av stor vikt att du har en god samarbetsförmåga, är strukturerad och uppnår resultat.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, Heltid. 
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2021-04-18. Vänta med din intresseanmälan då vi behandlar dessa löpande.

Välkommen med din ansökan!

 



För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024

29 maj 2024