OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av vår kund söker vi en interim fastighetschef för ett konsultuppdrag under tiden de rekryterar. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i mitten av april 2022 och pågå t.o.m. 31 januari 2023, med möjlighet till förlängning.
Om uppdraget
Som interim fastighetschef kommer du att leda avdelningen för vår kunds fastighetsförvaltare, en biträdande fastighetsförvaltare, en förvaltningskoordinator och förvaltningscontroller. Du ska på ett engagerat, målinriktat och kommunikativt sätt både leda och utveckla avdelningen med tydligt kundfokus. Du kommer också att bistå fastighetsförvaltare i tvister och hyresnämnd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är investeringsberedning och att ta fram utvecklingsplaner för vår kunds fastigheter. Du ingår i företagsledningen och kommer också att ingå i flera styrgrupper.
Arbetet är utåtriktat och du samverkar både inom avdelningen fastighetsförvaltning och med avdelningarna fastighetsservice, drift, marknad, underhåll och lokalanpassning. Du arbetar även med övriga delar av organisationen och inte minst med kunderna. Du arbetar kontinuerligt med att förbättra processer och arbetssätt och det är viktigt att du bidrar med din erfarenhet och ser till helheten i organisationen.
Om dig
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande och flera års erfarenhet av fastighetsbranschen. Du har haft personal- och resultatansvar och har dokumenterade goda ledaregenskaper. Du är en god kommunikatör med förmåga att inspirera och få med dig andra. Det är av stor vikt att du har affärs- och förhandlingsvana. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och har god kännedom om hyreslagstiftningen samt erfarenhet av strukturerat arbetssätt mot kund.
Som person har du förmåga att hantera flera perspektiv, är affärs- och målinriktad, noggrann och strukturerad, drivande och har förmåga se ditt område som en del av helheten. Du är kommunikativ, har bra samarbetsförmåga och har hög social kompetens. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Process och ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en digital intervju med oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-499 38 00 eller Corazon Wiksell på 070-586 93 11.