Fastighetschef - Tillsvidareanställning

Fastighetschef - Tillsvidareanställning

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en fastighetschef till Ramundberget!


Ramundberget är en fjälldestination beläget vid vägs ände i västra Härjedalen. Allt sedan 1936, då de första gästerna kom över fjället, har fler och fler fattat tycke för platsen. Litenhet, tradition och natur är nyckelord som Ramundberget värnar om även när vi planerar för utveckling och för framtiden. Företaget äger och driver majoriteten av faciliteterna på plats och allt präglas av en familjär stämning. Här finns verksamheter som lägenheter, hotell och camping, restauranger, caféer, våffelstuga, lanthandel, konferens, liftsystem, golfbana och sportbutik med uthyrning och äventyrscentrum. Ramundberget är en del av Funäsfjällen och ligger två mil från centralorten Funäsdalen där de flesta faciliteter finns, så som förskola, skola, affärer, hälsocentral och annat. Ramundberget är öppet under vinter-, sommar- och höstsäsong.


Vi söker:
Ramundberget söker nu en driven och kompetent fastighetschef. Arbete innefattar bl.a. att vara med att utveckla avdelningen i rätt riktning och i samstämmighet med övrig verksamhet, samt ansvara för arbetsledning och planering inom avdelningen både i nutid men också med ett längre perspektiv. Personen vi söker är inte främmande för att tänka utanför ordinarie ramar och vi ser att du är väldigt självständig, ansvarstagande och är ytterst bra på att kommunicera-både internt inom avdelningen och gentemot övrig organisation.
Tjänsten innebär många olika ansvarsområden inom en verksamhet med många ben, och förutsätter att man i god anda kan planera och driva projekt framåt.


Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
Du är ytterst ansvarig för drift, service och underhåll av företagets fastighetsbestånd på årsbasis.
Även ansvarig för drift, service och underhåll genom serviceavtal gentemot externa fastighetsägare.
Ansvar för anläggningens brandskydd, låssystem, vattentäkt och liknande och är företagets representant i servitut- och samfällighetsfrågor.
Personalansvar för både tillsvidareanställda och säsongsanställda medarbetare inom organisationen samt arbetsledning och planering av dagligt arbete.
Kommunikation och anlitande av externa leverantörer.
Ansvar för inköp av verksamhetsrelaterade produkter.

I tjänsten ingår ansvar för att driva en ekonomiskt fungerande avdelning och att rapportera avdelningens utveckling till VD och ekonomi.


Tjänsten innebär mestadels arbeta med administration och planering men det förkommer även arbete i drift efter verksamhetens behov där även beredskap och jour kan förkomma vid specifika behov som ex. sjukdom eller semester.

Kvalifikationer:
-Motsvarande utbildningsnivå och/eller erfarenhet
-Goda ledaregenskaper, projektledarerfarenhet och hög kommunikationsförmåga.
-Förmåga att se helheten och arbeta i enlighet med övergripande affärsmål och verksamhetstyp.
-Tjänsten kräver också en del ekonomisk kunskap och det är positivt om du har erfarenhet av att ha arbetat inom turistnäringen.
-Du behöver också kunna hantera engelska i tal och skrift utan problem.
Vi erbjuder:
- Ett kreativt arbete i en spännande och varierande verksamhet, i en unik fjällmiljö.
- Kunniga och positiva arbetskamrater.
- Fast månadslön.
- Trygga villkor med kollektivavtal inklusive försäkring.
- Möjlighet till utveckling och inflytande över verksamheten.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och tillträde till tjänsten är så snart som möjligt!


Varmt välkommen med just din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ramundbergets Alpina Drift AB BRUKSVALLARNA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 22 oktober 2022

Postadress

Vägs Ände
BRUKSVALLARNA, 84697

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024

29 maj 2024