OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en gedigen erfarenhet som controller och vill utveckla dina kunskaper inom fastighetsekonomi? Nu söker vi en fastighetscontroller som delar vår passion för barnens bästa och som vill driva och utveckla SISAB till att bli ledande inom utbildningsmiljöer.
Rollen som Fastighetscontroller
Du kommer att tillhöra enheten fastighetsstöd som är en del av fastighetsavdelningen på SISAB. Som Fastighetscontroller ansvarar för samordning och övergripande uppföljning av budget, prognos och bokslut inom respektive fastighetsportfölj, samtidigt som du arbetar för en mer proaktiv ekonomistyrning. Rollen agerar även stöd till fastighetsområdeschefer och förvaltare inom fastighetsekonomiska frågor med utgångspunkt i fastighetsportföljens resultat och affärer. Du får en varierande roll med inslag av operativt arbete samtidigt som du har din tyngdpunkt i det strategiska med fokus på utveckling av rutiner och processer. Du kommer arbeta i nära samarbete med en teamledare och planerar den ekonomiska strategin för fastighetsportföljerna.
Vidare kommer du att:
• Ansvara för förebyggande planering och utveckling av rutiner gällande fastighetsekonomisk uppföljning på avdelningen
• Ansvara för framtagning av komplexa ekonomiska rapporter, investeringsanalyser samt avkastningsbedömningar på uppdrag av förvaltare/fastighetsområdeschef
• Delta i företagsövergripande utvecklingsarbeten avseende ekonomi
• Ansvara för övergripande planering gällande utbildning inom ekonomiska rutiner på avdelningen.
• Vara superuser i redovisning- samt budget- och uppföljningssystemen
Vem är du?
Som person har du förmågan att balansera mellan att vara stödjande och styrande. På ett pedagogiskt sätt kan du presentera och förklara komplexa ekonomiska frågor. Du ser möjligheter och för dig är det naturligt att på ett lösningsorienterat sätt ta initiativ till utveckling av processer och rutiner. Med ett strukturerat arbetssätt och en analytisk förmåga kan du balansera mellan det operativa och strategiska arbetet. Utifrån ett affärsmässigt perspektiv driver du utvecklingsarbeten och har förmågan att skapa förtroende inom organisationen.
Vidare ser vi att du har:
• Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi. Har du dessutom utbildning inom hyresjuridik är detta meriterande
•
•
• Minst 10 års erfarenhet av arbete inom ekonomi, varav 4-5 års erfarenhet av samordning av budget- och prognosarbete
•
•
• Goda kunskaper inom redovisning och ekonomistyrning
•
•
• God dator- och systemvana, har du dessutom arbetat med redovisningssystemet Agresso är detta meriterande
Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsekonomi samt tidigare arbetat med investeringsanalyser och ekonomisk uppföljning av fastighetsportföljer. Har du dessutom arbetat inom offentlig verksamhet är detta ett extra plus.
SISAB erbjuder dig
På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.
Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.
Vi sitter i nya fina kontorslokaler vid Globen, Palmfelt Center. Förutom ett meningsfullt uppdrag får du en trygg arbetsgivare med ett uppskattat förmånspaket, som i år dessutom blev utsett till Stockholms friskaste företag. Vill du vara en del av ett engagerat team med mycket skratt, då är SISAB företaget för dig! Vår målsättning är att spegla mångfalden i staden och ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Hej från din blivande chef
Jag heter Carmen Stefan och är enhetschef för Fastighetsstöd sedan fyra år tillbaka. Jag leder en enhet som är självgående, modig, engagerad och otroligt hjälpsam, både mot varandra och ut mot organisationen. Jag är otroligt stolt att få jobba med denna enhet då vi tillsammans har skapat en kultur som bygger på respekt, öppenhet och vilja att utvecklas i gruppen och individuellt. För mig är det viktigt att alla försöker göra sitt bästa på jobbet, identifierar områden som behöver utvecklas och vågar driva igenom förändringar.
Ansökan
Vi arbetar löpande med urval så skicka in din ansökan snarast. Dock senast 17e december. I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa bakgrundskontroller utifrån behov. För mer information om tjänsten, kontakta Carmen Stefan (Rekryterande chef) på +46 8 508 470 13. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Olivia Karlegatt (HR Business Partner) på +46 76 124 61 32.