OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en viktig del i utvecklingen av vår nya organisation? Vi på Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB har från och med årsskiftet infört en ny teamorganisation för att förbättra våra interna och externa samarbeten och ge våra hyresgäster bättre service. Vi utökar därför vår organisation med fyra helt nya tjänster som spelar viktiga roller i våra nybildade team. Följ med på vår utvecklingsresa!
Till vårt ekonomi/upphandlingsteam söker vi nu en driven och strukturerad fastighetscontroller. Som Fastighetscontroller på SFAB/SBAB ansvarar du för samordning och övergripande uppföljning av budget och prognos inom respektive fastighetsportfölj, samtidigt arbetar du för en mer proaktiv ekonomistyrning inom hela fastighetskoncernen.
Rollen agerar även som stöd till budgetansvariga, projekt och förvaltare inom ekonomiska frågor med utgångspunkt i fastighetsportföljens resultat och affärer. Du får en varierande roll med inslag av operativt arbete samtidigt som du har din tyngdpunkt i det strategiska med fokus på utveckling av rutiner och processer. Du kommer arbeta i nära samarbete med teamledare och planerar den ekonomiska strategin för fastighetsportföljerna.
För att öka kvalitén på bokföringen/redovisningen kan även viss intern utbildningsverksamhet ingå i tjänsten. Du blir systemägare för rapportverktyget Insikt från Trimma. Du tar fram rapporter, analyser och underlag till ekonomichefen, ledningen och styrelsen. Vid sidan av din roll som fastighetscontroller deltar du även i investeringsanalyser, fastighetsekonomiska frågor samt allmänna utvecklingsfrågor i ekonomiteamet.
Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet.
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att semesterväxla och pensionsväxla. Du får också spännande och utmanande utvecklingsmöjligheter i en organisation som arbetar för ett bättre samhälle i en kommun som växer snabbt.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-04-23
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
asa.malmqvist@randstad.se eller kajsa.bjorkman@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Ansvara för samordning och övergripande uppföljning av budget, prognos inom respektive fastighetsportfölj, samtidigt arbeta för en mer proaktiv ekonomistyrning inom hela fastighetskoncernen.
Vara stöd till budgetansvariga, projekt och förvaltare inom ekonomiska frågor med utgångspunkt i fastighetsportföljens resultat och affärer.
Du får en varierande roll med inslag av operativt arbete samtidigt som du har din tyngdpunkt i det strategiska med fokus på utveckling av rutiner och processer.
Ha ett nära samarbete med teamledare och planera den ekonomiska strategin för fastighetsportföljerna.
För att öka kvalitén på bokföringen/redovisningen kan även viss intern utbildningsverksamhet ingå i tjänsten.
Du blir systemägare för rapportverktyget Insikt från Trimma.
Du tar fram rapporter, analyser och underlag till ekonomichefen, ledningen och styrelsen.
Vid sidan av din roll som fastighetscontroller deltar du även i investeringsanalyser, fastighetsekonomiska frågor samt allmänna utvecklingsfrågor i ekonomiteamet.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi med fastighetsinriktning alternativt motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig
Flerårig erfarenhet av controllerarbete inom fastighetsbranschen
Lång erfarenhet av digitala stödsystem för ekonomistyrning
Mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift
Van att använda Office-paketet
Du har erfarenhet från att självständigt bygga upp och utveckla ekonomistyrningen samt att utveckla användningen av systemstödet
Det är meriterande om:
Du har kunskap inom programmet Insikt från Trimma som vi idag använder för budget, prognos och uppföljning, samt Incit Xpand som vi använder som ekonomi- och fastighetssystem.
Som person är du en driven, pragmatisk och strukturerad person som gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Du ser till helheten, och är bra på att bygga team och få människor att jobba mot gemensamma mål. Du gillar att samarbeta med andra, kommunicerar på ett tydligt sätt och skapar goda relationer såväl internt som externt. Om du dessutom har nära till skratt och tror på att vi genom samarbete gör varandra bättre, då kommer du att trivas hos oss!
Om företaget
Strängnäs Fastighets AB och det allmännyttiga bostadsbolaget Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd på cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.
Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt. Våra värdeord respekt, tydlighet, utveckling och öppenhet togs gemensamt fram i början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen.
Idag är vi cirka 100 medarbetare som arbetar med bland annat service, underhåll, administration, fastighetsutveckling, lokalvård och fastighetsskötsel.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044