OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.
Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.
Tjänsten och arbetsuppgifterna
Just nu söker vi en engagerad och analytisk Fastighetscontroller till vår Teknik- och fastighetsförvaltning.
Som Fastighetscontroller kommer du att ha stora möjligheter att påverka både vår och kommunens verksamhet med fokus på ekonomi och fastigheter. Du kommer att ansvara för analys, rapportering och prognosarbete samt vara delaktig i budget- och årsplanering för vår verksamhet.
I rollen kommer du att samarbeta med våra ekonomiska förvaltare, verksamhetschefer och ledningsgruppen för fastighetsverksamheten. Du kommer även att ha nära samarbete med projektcontroller, investeringscontroller och lokalstrateger inom kommunen. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor, där fokus ligger på att leverera resultat och uppfylla våra medborgares behov. Vi arbetar både självständigt och i nära samverkan med varandra.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll där du får vara med och påverka både vår och Botkyrkas framtid. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och engagerad organisation med fokus på hållbarhet och samhällsnytta.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gärna en högskoleutbildning inom ekonomi, kanske med inriktning mot fastighetsekonomi. Vi värdesätter också kunskaper och erfarenheter förvärvade på annat sätt, så länge du är rätt person för tjänsten. Du behöver vara proaktiv, strukturerad och ha god pedagogisk förmåga. Kommunikation är en viktig del av rollen då vår skriftliga rapportering går till både politiker och kommunledning. Du deltar också i fastighetsverksamhetens ledningsgrupp. Av dessa skäl är det viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift.
Vi ser att du har en analytisk och lösningsfokuserad approach i ditt arbete. Du har förmågan att både fördjupa dig i detaljer och se helheten i verksamheten. Du är självgående och trivs med att självständigt stödja ditt verksamhetsområde och dina kollegor på ekonomiavdelningen. Du har också en vilja att dela med dig av dina kunskaper och bidra till verksamhetens utveckling.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Botkyrka kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult
Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se
https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://jurek.se/lediga-jobb/7788DF51-05FB-4F45-99E9-34649749DEC3&data=05|02|sibar.maraha@botkyrka.se|62d1fe26cc3042bd817708dc1cc990f3|dba25d43678f46fd968bdbd56d441e53|0|0|638416899251074449|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=P1k7dEsKU3yVcOv89QF74NRH+S1lgiEzZNMbJaQU47w=&reserved=0