Fastighetscontroller till ledande bolag inom filmindustrin

Fastighetscontroller till ledande bolag inom filmindustrin

Arbetsbeskrivning

Har du en examen inom ekonomi och grundläggande kunskaper inom juridik? Beskriver andra personer dig som positiv, nyfiken och noggrann? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker nu en Fastighetscontroller till vår kund i Solna som kan stötta upp och arbeta nära med fastighetsdirektören och samarbeta med andra team inom koncernen utanför Sverige. Vill du arbeta med budgetering, tolkning av fakturor och hyresavtal samt fastighetsfrågor? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Du kommer att få en välkomnande introduktion på kontoret i Solna för att känna dig redo att axla rollen som Fastighetscontroller. Du kommer att ansvara för rapportering och uppdateringar av hyresavtal och en stor del av arbete kommer att utföras i Excel. Du kommer att arbeta nära med och rapportera direkt till fastighetsdirektören men du kommer även att samarbeta med andra finansteam inom Nordeuropa men framför allt inom Norden. Tjänsten är en konsultanställning på 6 månader med chans till förlängning.

Du erbjuds


* Ett meriterande arbete för dig som vill arbeta inom ekonomi efter avslutade studier
* En ovärderlig möjlighet att knyta kontakter hos Academic Work såväl som hos kund
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande på www.academicwork.se.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer framför allt att arbeta med att tolka hyresavtal som är upprättade inom flera nordiska länder samt ansvara för betalningar och följa upp fakturor, men det kommer också att ingå andra arbetsuppgifter såsom kontakt med hyresvärdar och kundreskontra, ha koll på indexuppräkningar och andra förekommande arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera direkt till Fastighetsdirektören.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara följande:


* Ansvarig för administrationen och uppdateringar av alla hyresförändringar i programmet för företagshyresadministration (Lucernex) samt i Excel.
* Stötta ekonomiavdelningen med finansiell information samt lägga in denna i leasingadministrationsprogrammet.
* Ansvarig för att hantera fastighetsrapporterna varje månad och kvartal.
* Månatliga och kvartalsvisa kontroller av fakturor och göra jämförelser mot leasingadministrationsprogrammet.
* Arbeta med och hjälpa fastighetsdirektören samt samarbeta med andra team inom Nordeuropa för att bredda affärsmöjligheter.
* Upprätta och upprätthålla årlig budget och prognostisera hyresbetalningar gällande alla hyresavtal (butiker, parkeringar, kontor mm).
* Övervaka och uppdatera uthyrningskontrakt och fakturor.
* Översikt, uppdatering och ansökan om fastighetsgarantier avtalade med hyresvärdar och hyresgäster.
* Arbeta i nära samarbete med finans teams/ Asset management teams gällande allmänna fastighetsfrågor.


VI SÖKER DIG SOM
* En avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, vi ser gärna att du även har läst en juridisk översiktskurs eller liknande.
* Kan obehindrat tala och skriva på svenska och engelska.
* Goda kunskaper i Excel.
* Tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller med ekonomifrågor.

Meriterande kunskaper:
* Goda kunskaper i finska i såväl tal som skrift.
* Erfarenhet av att arbeta med eller motsvarande kunskap om hyresavtal och hyresavier.

Som person är du:
* Kommunikativ och serviceinriktad
* Initiativtagande
* Noggrann

Övrig information


* Start: Omgående.
* Omfattning: 6 månader med chans till förlängning.
* Placering: Stockholm, Solna.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen..

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024